Inlägg från: smulanjag |Visa alla inlägg
  • smulanjag

Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!

Hej! Jag har också kommit in på fsk programmet i Gbg. Dock ska jag om allt går som det ska få mitt andra barn i slutet på november så då tar jag ju uppehåll i 2 terminer. Jag är jättenervös för att börja plugga på högskolan. Är 29 år och har arbetat som undersköterska i 11 år. Men vill göra något annat!

• smulanjag

Skoj! Jag har befarat att jag är äldst men det gör inget, klart jag önskar jag hade pluggat tidigare men jag fick fast tjänst som usla så tidigt och så köpte vi hus å så sen har det bara rullat på men nu är jag så less på arbetstiderna inom vården då detta ska bli spännande. Är orolig att det ska vara för avancerat för mig men det ordnar sig säkert.. Lite knasigt nu när jag är höggravid men så får det bli. Verkar som de första dagarna blir tuffa. Långa med mkt info så det fick jag lite ångest över. Bor utanför Gbg så jag tar tåget också så det blir ju ganska sent för pojken hos dagmamman men ja ja det ordnar väl sig!

• smulanjag

Jag bor i kärna, har inte fb längre faktiskt annars hade jag gärna lagt till dig. Jag får se hur jag känner mig, har jag mkt sammandragningar å så kanske jag struntar i fredagen. Vi får se! Ja, du har säkert rätt, klarar alls andra det så gör vi med det! Dock är jag inte så duktig på datorer och sånt, typ powerpoint och dylikt men det lär jag väl mig förhoppningsvis :)

• smulanjag
    Flikkan86 skrev 2013-08-13 19:37:35 följande:
    Hehe då är vi 2, får hoppas vi kommer i samma grupp så vi kan plugga tillsammans tills du skall vara hemma. Hade varit skoj med någon som är lite i samma sits. Är det någon dag eller så du inte orkar så får du säga till så kan jag hjälpa med info eller så om det skulle behövas. Ok då blir det svårt och lägga till mig :) Ni andra, blev det någon grupp på facebook?? 

Va snällt av dig,alltid bra att ha någon att kolla av med så jag inte missar viktiga saker! Jag heter Jennifer förresten :)
  • smulanjag

[quote=70768790][quote-nick]EilleN skrev 2013-08-13 21:44:12 följande:[/quote-nick]Hej! Här är en till som har kommit in! Dock ska jag ha mitt tredje barn i januari, så här blir det också två terminers uppehåll. Hur har ni lyckats se schemat? Jag har ägnat två timmar framför alla krångliga sidor men allt jag får upp är att jag inte är registrerad och därför inte kan se varken kurslitteratur eller scheman... Jag blir galen snart :)[/quote Hej! Jag har inte heller lyckats se något schema, tycker deras sidor verkar röriga. Så du ska också ha bebis?, jag ska ju ha i slutet på november om allt går bra! När ska du ta uppehåll? Jag får ju också ta två terminer!

• smulanjag

Jag tänkte också börja igen vt-15. Bebisen måste ju hunnit bli 1 år innan jag kan lämna till barnomsorg så så får det bli. Ja jag ringde studievägledare Eva Bergström och hörde med henne och enligt vad jag förstod det som ska det inte vara några problem att få studieuppehåll. Helst vill de att man går en hel termin men det kan ju inte jag så då sa hon att vi kunde komma överens om att jag kan gå i början på november. Jag ska besöka henne på kontoret i oktober tyckte hon och stämma av mer.. Hoppas verkligen inte att det blir några problem nu då jag tagit tjänstledigt från mitt arbete nu!

• smulanjag
    Flikkan86 skrev 2013-08-14 09:56:50 följande:
    Ni som undrar över scheman. se.timeedit.net/web/gu/db1/ped1/ri1Q7.html Nedan är en länk till programmet som hanterar schemanen. Välj att söka på kurs och sedan den kursen du vill se, tex första blir lök10g. Kan inte lova att det är helt rätt men tider/datum verkar iaf stämma. Jennifer, vet ju hur det är att både vara gravid och ha barn. Dessutom är det alltid skoj att kunna hjälpa till.  Flizan vad heter du? Facebook?  

Jo det är sant :). Jag kommer in på länken men jag får upp inget resultat när jag söker på lök 10g ? Hur gör jag?
  • smulanjag

Nu har jag kommit in på schemat men det måste väl vara olika tider för olika grupper? Man ska väl inte behöva vara i skolan hela dagarna mån-fre? Jag hade hoppats på att bara behöva åka in 2-3 dagar i veckan.. Får man sitt "eget" schema på papper sen eller vad tror ni?

• smulanjag

Hoppas att jag inte behöver åka in varje dag. Tycker det är rätt skönt att kunna plugga hemma i lugn och ro. Någon som vet hur jag tar mig till smyrnakyrkan den 28. Kan jag ta spårvagnen till hagakyrkan? Pedagogen vet jag iaf var det ligger, alltid något :)

• smulanjag

Jag undrar också över kurslitteraturen,det kan ju inte vara så att man ska behöva köpa alla de böckerna!? Men hur ska jag veta vilka man ska prioritera och hur ska man lättast få tag på dem? Jag kommer inte kunna köpa innan den 28 iaf!

• smulanjag

Hej! Hur går det för er? Någon som köpt böcker ännu? Var kan jag hitta dem på nätet? Vet inte var studentbokhandeln ligger. Pinsamt hur dåligt jag hittar i stan trots att jag bor 15-20 min med tåget därifrån. Jag är en riktig lantbos som bara åker in dit om jag behöver något speciellt :)

• smulanjag

Kapp, jag är allt nervös, det här känns så nytt för mig efter att ha jobbat så länge. Dessutom känner jag ju mig trött och fläskig som sig bör när man är gravid :). Har inte köpt några böcker ännu, hoppas på att få lite mer info imorgon. Jag tar spårvagnen till hagakyrkan så då borde jag väl komma rätt :)

• smulanjag

Jag var tvungen att smita tidigare idag så jag missade sista timmen på pedagogen. Annars hade jag fått hämta hos dagmamman så sent. Imorgon blir väl tvunget att stanna till 16 dock. Jag hoppas det blir lite mer matnyttigt imorgon. Jag vill ha ett schema så jag vet när jag måste åka in till stan och när jag kan plugga hemma. Jag måste ju kunna lämna ett schema till dagmamman också så jag hoppas det blir lite klarare imorgon. Någon som vet om det finns möjlighet att ha med matlåda att förvara i kyl och värma till lunch fortsättningsvis?? Jag antar att det blir till att äta ute dessa introdagar men annars är det inget jag vill slösa pengar på!

• smulanjag

Hej, det lutar nog åt att jag hoppar av. Visserligen är jag trött på att jobba inom vården men jag har iaf förmånen att jobba 10 min hemifrån. Dessa långs dagar inne i stan och att åka tåget fram och tillbaka, långa dagar för pojken känns tufft. Slutar vi 16 i stan är inte jag hemma förrän runt halv sex det är sent för en 2,5 åring dessutom ska jag göra middag när jag kommit hem. Nej, det kanske känns såhär för att jag är höggravid och oerfaren vad det gäller högskolestudier men efter dessa två dagar känns det bara för övermäktigt! Trist men jag får väl fundera ut något annat att göra kanske..

• smulanjag

Ja, det känns trist att ge upp med en gång men det verkar så avancerat allting. Känns lite överdrivet, min sons dagmamma ärgningen förskollärare men hon är guld! Helt fantastisk med barnen. Kan inte låta bli att undra varför det är så viktigt att skriva akademiskt korrekt och sådana saker. För en annan dom inte är så duktig på det här med datorer så skulle jag få lägga jättemycket tid hos studiehandledningen vilket betyder att jag skulle vara borta hemifrån ännu mer. Jag funderar nog på att söka tandsköterska eller så när föräldraledigheten är slut. Men det blir ett jobbigt samtal till chefen idag.. Hon kommer nog tycka jag är riktigt velig! Lycka till ni andra!!

• smulanjag

Tack! Det känns ok nu när jag bestämt mig och pratat med jobbet. Jag får passa på att fundera ordentligt på hur jag ska göra under föräldraledigheten och hoppas jag kommer på någon bra lösning!

Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!