Inlägg från: Smärta |Visa alla inlägg
  • Smärta

Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!

Vilka här(om det ens är några här) har kommit in på förskollärarprogrammet här i Göteborg? Jag kom precis in idag och är överlycklig! Äntligen har jag en framtid. :)

Ni får gärna skriva, jag håller på att starta en grupp på Facebook nämligen för alla som börjar höstterminen 2013. För att kunna starta gruppen måste jag dock lägga till en vän först, men ingen i min vännerlista har sökt dit, så... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-16 10:06
    Alla som är oroliga inför starten och att ta igen och all kurslitteratur och var man ska ses osv osv osv.. Ta det lugnt! Vänta tills vi börjar och fråga sedan någon som VET.

• Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!
  • Smärta
    Jexx skrev 2013-08-06 23:41:34 följande:
    Då var det du som skrev i inlägget jag gjorde på göteborgs universitets facebooksida :>

Hej! Det var jag som skrev till dig i inlägget på GUs hemsida. Det där om kurslitteratur. :) Jag lägger till dig som vän!
  • Smärta
    partouze skrev 2013-08-06 23:32:28 följande:
    Cornelia altemark så lägg gärna till mig :D

Vad kul! Då lägger jag till dig med, som vän. Skapar gruppen imorrn!
  • Smärta
    Sandraaaaaa skrev 2013-08-07 01:13:32 följande:
    Vad tror ni - kommer jag att komma in? Fick ju besked idag & jag är reserv 2... Alltså behöver två stycken hoppa av nu för att jag skall komma in... Är det möjligt?

Jodå, det finns chans att du kommer in. Du står ju så långt upp! :) Lycka till!
  • Smärta
    Sandraaaaaa skrev 2013-08-07 01:49:27 följande:
    Va "bra" hoppas verkligen att jag kommer in :D då kanske vi ses snart då OM någon kan (två) hoppa av!!!
    Ja, det går nog bra. Håller tummarna för dig!!
  • Smärta
    Flikkan86 skrev 2013-08-12 13:14:29 följande:
    Hej på er

Idag fick jag och antagligen ni med mail och info om förskollärarprogrammet.
    Tyvärr såg jag att vi har saker även den 29 och 30/8. Eftersom jag inte sett något om det på schemat trodde jag det bara var introduktion den 28e.

Har ni någon aning om det kan vara viktigt, har en bokad weekend så kommer antagligen inte.

Mailade  till progamanasvarig och fick till svar att jag får ta igen info vid senare tillfälle ang fredagen men fick inget svar om torsdagen.

Något som vet? 
    Hej! Jag tror att det kan vara bra att vara med de tre första dagarna, men det är ju såklart upp till dig själv. :) Personligen skulle jag nog valt att vara med för att verkligen komma in i det. Maila igen och fråga vet jag! Annars; ring dem. Vad heter du, och kan jag lägga till dig i Facebookgruppen?
  • Smärta
    Flikkan86 skrev 2013-08-13 19:37:35 följande:
    Hehe då är vi 2, får hoppas vi kommer i samma grupp så vi kan plugga tillsammans tills du skall vara hemma. Hade varit skoj med någon som är lite i samma sits. Är det någon dag eller så du inte orkar så får du säga till så kan jag hjälpa med info eller så om det skulle behövas.

Ok då blir det svårt och lägga till mig :)

Ni andra, blev det någon grupp på facebook?? 
    japp! Facebookgruppen heter "Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet", ganska lätt att hitta. Dock kan man inte lägga till folk i gruppen om man inte är vänner på Facebook verkar det som!
  • Smärta
    smulanjag skrev 2013-08-12 18:36:39 följande:
    Hej! Jag har också kommit in på fsk programmet i Gbg. Dock ska jag om allt går som det ska få mitt andra barn i slutet på november så då tar jag ju uppehåll i 2 terminer. Jag är jättenervös för att börja plugga på högskolan. Är 29 år och har arbetat som undersköterska i 11 år. Men vill göra något annat!
    Hej! Vad kul. Vi får se vad som händer då, men det går nog bra att komma in sent också. Dock får man nog ta igen rejält mycket. Men du får säkert mer info om sådant sedan. :) Lycka till med bebisen!
  • Smärta
    EilleN skrev 2013-08-13 21:44:12 följande:
    Hej! Här är en till som har kommit in! Dock ska jag ha mitt tredje barn i januari, så här blir det också två terminers uppehåll. Hur har ni lyckats se schemat? Jag har ägnat två timmar framför alla krångliga sidor men allt jag får upp är att jag inte är registrerad och därför inte kan se varken kurslitteratur eller scheman... Jag blir galen snart :)
    Hallå hallå! :) Berätta gärna vad du heter så lägger jag till dig som vän och sedan lägger jag till dig i gruppen. :)
    Eller så kan du begära att få vara med. Den heter "Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet".
  • Smärta
    EilleN skrev 2013-08-14 21:49:07 följande:
    Ah, tack! Nu fick jag till det! :)
    Hej, är du med i Facebookgruppen ännu? :) Minns inte om jag har lagt till dig.. Haha.
    Vi är sex medlemmar nu, om du vill kan du bli den sjunde. Vad heter du på FB?
  • Smärta
    smulanjag skrev 2013-08-15 06:46:32 följande:
    Nu har jag kommit in på schemat men det måste väl vara olika tider för olika grupper? Man ska väl inte behöva vara i skolan hela dagarna mån-fre? Jag hade hoppats på att bara behöva åka in 2-3 dagar i veckan.. Får man sitt "eget" schema på papper sen eller vad tror ni?
    Det stämmer att det är olika grupper. Eller, det är vad jag har gissat mig till i alla fall. Tekniskt sett behöver man bara gå på de obligatoriska grejerna. Vilka jag inte vet vilka det är ännu, då skolan inte har börjat än. Haha.
  • Smärta
    smulanjag skrev 2013-08-15 12:42:06 följande:
    Hoppas att jag inte behöver åka in varje dag. Tycker det är rätt skönt att kunna plugga hemma i lugn och ro. Någon som vet hur jag tar mig till smyrnakyrkan den 28. Kan jag ta spårvagnen till hagakyrkan? Pedagogen vet jag iaf var det ligger, alltid något :)
    Japp, gå av vid Hagakyrkan så är Smyrnakyrkan precis där.
  • Smärta
    EilleN skrev 2013-08-15 20:15:19 följande:
    Det här med kurslitteratur förresten... Jag hittar bara en gigantisk lista, kan vi verkligen behöva alla dom böckerna? Och måste man ha dom tills 28:e?
    Det verkar vara den korrekta listan, dock tror jag att man får reda på mer vid introduktionen. En hel del av böckerna går nog att finna på universitetsbiblioteket. Eller studentbokhandeln, fast då får man köpa böckerna. Dock för ett lite bättre pris. Men det finns nog forum på nätet där man kan köpa böckerna ännu billigare av f.d studenter!
  • Smärta

Snart börjar deeeet! Nervöst, eller hur? Jag tror också att det är smart att vänta tills efter idag med kurslitteratur osv. Det är korrekt att det är 4 böcker som behövs(vad vi vet just nu).

Vid Hagakyrkan kommer de flesta att mötas kl 11.45. Kul! :)

Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!