Inlägg från: EilleN |Visa alla inlägg
  • EilleN

Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!

Hej! Här är en till som har kommit in! Dock ska jag ha mitt tredje barn i januari, så här blir det också två terminers uppehåll. Hur har ni lyckats se schemat? Jag har ägnat två timmar framför alla krångliga sidor men allt jag får upp är att jag inte är registrerad och därför inte kan se varken kurslitteratur eller scheman... Jag blir galen snart :)

• EilleN

Smulanjag: Ja, det är beräknat 12:e januari. Så jag hoppas på att härda ut fram till dess, sedan vara hemma under 2014 och komma tillbaka vårterminer 2015 (Låter som en evighet tills dess) :) Har du kollat upp med studievägledare och så angående ditt uppehåll? Jag funderar om man bör göra det innan man börjar men vet inte riktigt var jag ska ringa... Smärta: Jag heter Frida Ström. Det kanske det är fler som heter iofs så jag kan kolla efter gruppen med datorn sen. Kollade med telefonen förut men det fanns så många olika att jag inte hittade :)

• EilleN
    smulanjag skrev 2013-08-14 14:30:40 följande:
    Jag tänkte också börja igen vt-15. Bebisen måste ju hunnit bli 1 år innan jag kan lämna till barnomsorg så så får det bli. Ja jag ringde studievägledare Eva Bergström och hörde med henne och enligt vad jag förstod det som ska det inte vara några problem att få studieuppehåll. Helst vill de att man går en hel termin men det kan ju inte jag så då sa hon att vi kunde komma överens om att jag kan gå i början på november. Jag ska besöka henne på kontoret i oktober tyckte hon och stämma av mer.. Hoppas verkligen inte att det blir några problem nu då jag tagit tjänstledigt från mitt arbete nu!

Ok, ja det är samma här. Hoppas man får må någorlunda bra så man klarar höstterminen bara! Då ska jag också se till att ringa henne. Det blir inga problem ska du se! Skönt att inte vara helt ensam med uppehåll då!

Jag kommer in på lök10g men då ska man välja undergrupp, och det har jag ingen aning om vilken som ska väljas? Verkar vara ganska olika scheman för dom olika grupperna med.
    Men jag antar att man kan se schemat lättare sedan när man kan registrera sig för kursen.

Sedan hittar jag verkligen inte facebook-gruppen... Man kanske inte kan se den om man inte har någon vän som är med? Jag heter iaf Frida Ström från Kungälv om "Smärta" vill lägga till mig :)
  • EilleN
    Smärta skrev 2013-08-15 11:47:44 följande:
    Hej, är du med i Facebookgruppen ännu? :) Minns inte om jag har lagt till dig.. Haha. Vi är sex medlemmar nu, om du vill kan du bli den sjunde. Vad heter du på FB?

Hej! Nej, jag hittar inte gruppen... Du får gärna lägga till mig, Frida Ström från Kungälv!
  • EilleN

Det här med kurslitteratur förresten... Jag hittar bara en gigantisk lista, kan vi verkligen behöva alla dom böckerna? Och måste man ha dom tills 28:e?

• EilleN
    smulanjag skrev 2013-08-20 07:20:52 följande:
    Hej! Hur går det för er? Någon som köpt böcker ännu? Var kan jag hitta dem på nätet? Vet inte var studentbokhandeln ligger. Pinsamt hur dåligt jag hittar i stan trots att jag bor 15-20 min med tåget därifrån. Jag är en riktig lantbos som bara åker in dit om jag behöver något speciellt :)

Hej! Jag satte mig och kollade upp alla böcker (verkar vara fyra att köpa om jag förstått det rätt?) och dom finns på nätet. Däremot är dom kanske billigare på studentbokhandeln. Vet att jag köpte en bok där för typ fem år sedan, och att det låg någonstans vid avenyn, men jag är också bara en lantbo som inte hittar någonstans i Göteborg :) Vi får väl se hur det går att hitta på onsdag :) Men iaf så fick jag rådet av en bekant som läser till förskollärare sedan innan att man ska vänta till efter kursintroduktionen för man vet aldrig vilka böcker som stryks eller inte behövs så mycket av. Samtidigt vill man ju vara säker på att ha dom när det behövs, så jag vet inte. Jag väntar i alla fall. Börjar bli supernervös inför starten nu :)
Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!