• Elisie

Positivt gravtest x2 blött i över en vecka HJÄLP!

I måndags var jag till gyn då jag blött lite av och till i över en vecka, de såg en cysta på vänstersida inte alls så stor och höger sida såg bra ut.
    Slemhinnan var även tjock och fin.
    De sa att jag ev kunde vara gravid så jag fick testa och göra stick i fingret.
    Grav testet var positivt! :)
    åkte hem med vetskapen om att de kan vara de ena elelr de andra.
    Antingen tidigt missfall eller så är jag gravid, hoppas verkligen att jag är gravid och att de kommer gå bra!
    Vi skulle avvakta till slutet av veckan då de skulle höra av sig till mig och se om jag fortfarande blöder.
    Jag har tagit en enkel kur pergotime och 2 dubbel, efter sista dubbla vart de såhär.

Jag har läst massor att man kan blöda då man är gravid och de verkar inte vara så ovanligt, men just nu vet jag inte alls vad jag ska tro. Avvakta och vänta! de är jobbigt.
    Vill så gärna att de ska gå bra, hoppas!

De kunde inte så nå mer på UL nu då de var så tidigt..
    Finns de några mer tester eller annann form av UL de kan göra för att se mer? 

• Svar på tråden Positivt gravtest x2 blött i över en vecka HJÄLP!
  • Elisie

Ska kanske tillägga att jag antagligen är 2 veckor sen ca jag blev gravid...
    2-3... veckor. 

• Kelsson1

Det går att ta blodprov och mäta hcg halten med två dagars mellanrum då ser man om det stiger som det ska så om de tagit blodprov i måndags så borde det kunna vara dags för nytt prov idag och se om värdet stiger.

• Elisie

Tack för tipset! jag ska fråga när de ringer...
    De kollade i måndags om jag var blodfattig med stick i fingret.. de var bra.
    Denna väntan.... 
    Blöder hittills mindre idag iaf än tidigare. 

Svar på tråden Positivt gravtest x2 blött i över en vecka HJÄLP!