Ofräsch tvättemperatur
Tänkte köpa några "vanliga" simpla bomullstrosor. Har tydligen inte hängt med på sistone.
Har idag varit i tre större klädkedjors butiker och enbart hittat trosor som är tvättmärkta 40°. (En butik hade faktiskt ett ett par tre särskilda ekologiskt märkta underklädsmodeller - som jag tyvärr inte fastnade för -som var märkta 60°.) I den ena butiken fick jag dessutom upplysningen att de varken hade eller planerade att ta in några underkläder i ren bomull; "syntetblandningar håller utseendet bättre". Mmm, valfrihet är bra...
Intressant nog upplyste två expediter mig oombedda om att deras modeller går alldeles utmärkt att tvätta i 60°! Detta visste de av egen erfarenhet då de alltid själva brukade göra detta. Mitt påpekande att det i så fall vore bra om detta stod på, då jag annars har noll chans att reklamera om något blir förstört i tvätten, möttes bara av ett tveksamt "jooo". Knappast något att åberopa vid ev reklamation.
Köpte inget i alla fall. Undermärkning ska inte premieras. Slutar väl med att jag får skicka efter "benkläder" från någon postorderfirma
Slås av det absurda att i ett samhälle där "fräschhet" blivit ett honnörsord, det duschas både bittida och sent och kroppsbehåring börjat ses som småsmutsig i de yngre åldersgrupperna accepterar (uppenbarligen) stora kundgrupper att köpa underkläder som är märkta för att tvätta enbart i SNUSKtemperaturer som varken tar död på svamp eller bakterier.