• Dr Mupp

Hållbara skor

Finns det några skor som håller till en slitvarg. Han sliter sönder gympadojjor på några veckor. Såg nu att skorna som köptes för en månad sen har släppt i halva sulan. Lillebror har likadana, det är superfina. 

Finns det extra hållbara skor. Det här är pojken som sliter ut 3-4 par gympadojjor på en sommar och två-tre par vinterskor under vintern. Det finns inget kvar av hans skor.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Hållbara skor
  • elinaehn

Frågan är om du spar kvittot o går tillbaka? Kan man inte förvänta sig bättre hållbarhet?

• Dr Mupp
    elinaehn skrev 2013-08-07 12:59:38 följande:
    Frågan är om du spar kvittot o går tillbaka? Kan man inte förvänta sig bättre hållbarhet?
    Jag har testat, det går inte att lämna tillbaka eftersom det inte räknas som normalt slitage. 

Såhär ser hans skor ut efter ett par veckor.

Att jämföra med lillebror som fick likadana i april.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • happy in hell

Vi ärver skor. och på de olika skick de är i har jag i alla fall dragit slutsatsen att ecco och kavat är väldigt stryktåliga (och dyra...). De skor vi ärver av dessa märken har ofta använts av minst två barn redan, och de är ändå helt brukbara och hela. Även i lite större storlekar som 26-30, då skorna oftast slits betydligt mer än storlekarna under 25...

• Echo

Ser ut som att han fastnar med framdelen av sulan och drar loss den från skon. Prova med skor där sulan fram går upp över tån och det inte blir en kant som fastnar om man drar fötterna efter sig.

• Liten elak och intelligent

Viking gör också hållbara skor. Det är inte så att han skrapar tån i marken. Jag vet en som gjorde så som liten så skorna gick sönder. Nämligen jag själv. :)

• Dr Mupp
    Liten elak och intelligent skrev 2013-08-07 17:14:52 följande:
    Viking gör också hållbara skor. Det är inte så att han skrapar tån i marken. Jag vet en som gjorde så som liten så skorna gick sönder. Nämligen jag själv. :)
    Viking vinterskor sliter han ut innan säsongen är över. 

Jag vet inte vad han gör med sina fötter. Men skor sliter han. Inte bara sulorna utan de går sönder i sömmar och likande.  
  • Echo

Slusher turtle? Funkar nog höst och vinter. Vi har ett par som verkar oförstörbara...Crocs tar ju också mycket stryk.
    Estetiskt är det ju värre med ovanstående...

• Tow2Mater

Limma sulan med superlim.

Har samma "problem". Koper billiga skor till min pojke for jag tycker inte de dyrare håller längre.

• Nyfiken gul

Hur gammal är grabben? 

Vissa slitage beror ibland mest på ägaren av skorna och inte kvaliten....   om han själv inte är särskilt försiktig med skorna och verkligen sätter skorna överallt, klättrar och hasar och gör allt man inte ska göra med skor så går dom sönder - det är oundvikligt.  Men det beror då på hur skorna används och inte på dålig kvalite.

Min äldsta tonårsson som nu  är 16 hade en period när han var lite yngre när skorna såg ut sådär efter en vecka med nya skor. Då såg dom ut som att en uteliggare haft skorna i 20 år, fast dom var nya.  Innan jag kom på hur det egentligen var la jag ut åskilliga tusenlappar på dyra skor som ändå inte höll måttet.

Men efter ett tag kom jag underfund med att det var sonen själv som "hade sönder" skorna , då fick han börja ha billiga skor från Ica Maxi och dyligt när han ändå inte var rädd om dom.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Dr Mupp
    Nyfiken gul skrev 2013-08-08 07:15:48 följande:
    Hur gammal är grabben? 

Vissa slitage beror ibland mest på ägaren av skorna och inte kvaliten....   om han själv inte är särskilt försiktig med skorna och verkligen sätter skorna överallt, klättrar och hasar och gör allt man inte ska göra med skor så går dom sönder - det är oundvikligt.  Men det beror då på hur skorna används och inte på dålig kvalite.

Min äldsta tonårsson som nu  är 16 hade en period när han var lite yngre när skorna såg ut sådär efter en vecka med nya skor. Då såg dom ut som att en uteliggare haft skorna i 20 år, fast dom var nya.  Innan jag kom på hur det egentligen var la jag ut åskilliga tusenlappar på dyra skor som ändå inte höll måttet.

Men efter ett tag kom jag underfund med att det var sonen själv som "hade sönder" skorna , då fick han börja ha billiga skor från Ica Maxi och dyligt när han ändå inte var rädd om dom.  
    Jo det är ju han som har sönder dem eftersom hans syskons skor är jättefina. Hsn har sönder ytterkläder och vantar också.  Han är 7,5 år
  • Nyfiken gul
    Dr Mupp skrev 2013-08-08 10:59:12 följande:
    Jo det är ju han som har sönder dem eftersom hans syskons skor är jättefina. Hsn har sönder ytterkläder och vantar också.  Han är 7,5 år
    ja dåså. då finns det ingen anledning att leta dyra skor om han ändå själv är orsaken till att dom går sönder. Då är det ju inte kvaliten som det är fel på. 

Då skulle jag ju hellre köpa en kasse skor på second hand eller köpa en gäng skor på typ ÖB eller liknande om alla skor oavsett kvalite o pris ändå ser ut som hiroshima efter en vecka.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hållbara skor