Ångest, orolig och hypokondrisk
Jag har precis börjat få flera attacker om dagen och det är mycket ovanligt att jag börjat få flera efter varandra. Jag tror alltid det är något fel på mig, har flera gånger varit på sjukhuset där dom tagit EKG och blodprov och allt varit sett bra ut. Hur säkert är ett EKG? Jag har sedan tidigare varit med om en trafikolycka där jag skadat hjärnan vilket ännu mer tar på krafterna. Nu när jag börjat fått domningar i ansiktet blir man ännu mer orolig över att det ska vara något som har hänt uppe i systemet.. Blir man "hypokondriskt" av själva ångesten eller vad är det som händer? Har till och med bokat tid till magnetröngten bara för att se att det inte är någon fara. Jag bryr mig mer om min hälsa just nu vilket jag inte har gjort tidigare då jag valt att sitta farmför datorn väldigt mycket efter krocken.
Jag ska snart börja prata med en kurator och jag hoppas det hjälper, försöker även röra på mig men det är otroligt svårt är yr jämnt och blir lätt andfådd. Jag försöker helst inte ta någon medicin men tar om jag verkligen måste. Hämtade precis ut Theralen för sömnsvårigheter/ångest. Någon som har någon erfarenhet?
Har även problem med den sociala biten då attackerna helt plötsligt kan komma och man ligger där i deras säng eller på golvet och hyperventilerar.
Ge mig förslag på något som kan göra att man mår bättre och inte tänker så förbannat mycket på skiten. Hur lång tid tar en KBT behandling ca? Beror det på hur dåligt man mår eller är det från person till person?