Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Min man hjälper inte till!

"Hjälper till"? När man använder de orden så tillskriver man ju automatiskt den andra parten ansvaret.
    I en familj brukar man annars _hjälpas åt_ med både barn och hem, och dela på ansvaret.  

Din man låter mer än lovligt mossig och korkad. Och varför vill han inte vara med sitt barn? Tycker han inte om barnet, eller har han något handikapp, mentalt eller fysiskt? 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    Agneess skrev 2013-08-07 20:03:56 följande:
    Våran relation innan var jätte bra. Vi planerade att jag skulle ha föräldralediga först och sedan att han skulle ta över när mina dagar va slut. Men vi ändrade oss sedan till att jag skulle ta ut hans föräldradagar oxå vilket jag ville oxå. Min man har aldrig riktigt haft någon fadersfigur så det är säkert en anledning till varför han inte vill hjälpa till. Han vet la inte riktigt vad som förväntas av han kanske. Vår son är frisk och har inget handikapp. Det är så tråkigt för som ovanstående ?säger så vill jag att min son ska ha en bra relation med sin pappa.

Frågan gällde alltså sin man, om HAN hade några handikapp, eftersom han inte kan/vill vara med sitt barn.

Att han själv växt upp utan fadetsgestalt kan han inte skylla på. Låter mest sim en dålig bortförklaring.
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    natta78 skrev 2013-08-07 20:17:10 följande:

Vet inte vad jag ska svara :/ älskar nog den personen han va då när vi träffades, kort efter vi flyttade ihop så har det varit så här. Jag är mest ledsen o deppad när han är här.kanske för att det gör ont när minsta barnen inte har honom jämt här o veta att på söndag åker han :( jag får ju inte ut nåt från vårt förhållande o gör mig inte lycklig
    Och honom har du valt att skaffa FEM barn med?! Jag hade inte ens skaffat ETT med någon som betedde sig så grisigt och inte ens hälsade på mina befintliga barn! 

Varför har han skaffat barn btw? Han verkar ju inte ens gilla sina egna. Rynkar på näsan

Livet är kort, inte behöver du en sån gris. För barnens del lär det väl inte heller göra någon skillnad, eftersom de i praktiken ändå inte har någon pappa att prata om. Han kommer aldrig att ändra sig, bara att inse och gå vidare. Du är värd att må bra, det är alla människor. 
Svar på tråden Min man hjälper inte till!