Min man hjälper inte till!
natta78 skrev 2013-08-07 19:54:14 följande:
Har det likadant..vi har varit gifta i 8år o har många barn, snart 5 gemensamma o jag har 3 sen innan. Han har aldrig haft nån bra relation till mina tre äldsta säger inte ens hej till dom.Vi är idag särbo mkt pga detta, men oxå annat. Jag får aldrig någon som helst hjälp av honom, har haft väldigt kämpigt på alla möjliga sätt dom senaste månaderna.Det är ingen idé att prata med honom om mina bekymmer o problem jag har här hemma., får ingen trygghet av honom på nåt sätt. Han har ett fast jobb o tycker skilsmässa är det bästa för att han anser att ekonomin annars inte går ihop :( jag tycker inte att det är nån anledning till o skiljas.Det enda han bryr sig om är hans jobb o data! Har dessutom inga som helt lösenord till han fb, mail osv... Har många ggr funderat på varför jag står ut med allt o gjort det sp här många år men jag älskar honom trots allt :-sDå har du ju valt att godta hans beteende, eftersom du väljer att stanna. Få förändrar sig när det nuvarande beteendet inte får några som helst negativa konsekvenser. Smidigt för honom. TS- två vuxna människor som valt att skaffa barn tillsammans bör dela på ansvaret för både hem och barn. Vill man hemskt gärna dela väldigt ojämlikt borde båda parter vara med på det. Får du ut något av ert förhållande?