• natta78

Min man hjälper inte till!

Har det likadant..vi har varit gifta i 8år o har många barn, snart 5 gemensamma o jag har 3 sen innan.

Han har aldrig haft nån bra relation till mina tre äldsta säger inte ens hej till dom.Vi är idag särbo mkt pga detta, men oxå annat.

Jag får aldrig någon som helst hjälp av honom, har haft väldigt kämpigt på alla möjliga sätt dom senaste månaderna.Det är ingen idé att prata med honom om mina bekymmer o problem jag har här hemma., får ingen trygghet av honom på nåt sätt.

Han har ett fast jobb o tycker skilsmässa är det bästa för att han anser att ekonomin annars inte går ihop :( jag tycker inte att det är nån anledning till o skiljas.Det enda han bryr sig om är hans jobb o data! Har dessutom inga som helt lösenord till han fb, mail osv...

Har många ggr funderat på varför jag står ut med allt o gjort det sp här många år men jag älskar honom trots allt :-s

• natta78
    natta78 skrev 2013-08-07 19:54:14 följande:
    Har det likadant..vi har varit gifta i 8år o har många barn, snart 5 gemensamma o jag har 3 sen innan.

Han har aldrig haft nån bra relation till mina tre äldsta säger inte ens hej till dom.Vi är idag särbo mkt pga detta, men oxå annat.

Jag får aldrig någon som helst hjälp av honom, har haft väldigt kämpigt på alla möjliga sätt dom senaste månaderna.Det är ingen idé att prata med honom om mina bekymmer o problem jag har här hemma., får ingen trygghet av honom på nåt sätt.

Han har ett fast jobb o tycker skilsmässa är det bästa för att han anser att ekonomin annars inte går ihop :( jag tycker inte att det är nån anledning till o skiljas.Det enda han bryr sig om är hans jobb o data! Har dessutom inga som helt lösenord till han fb, mail osv...

Har många ggr funderat på varför jag står ut med allt o gjort det sp här många år men jag älskar honom trots allt :-s

Han är inte delaktig i nånting, aldrig lämnat/hämtat barnen från skola/ dagis, lyfter inte ett finger hemma...han bara är..
  • natta78
    Hannah76 skrev 2013-08-07 20:02:31 följande:
    Men varför vill du leva med honom?

Ingen aning :/ jag älskar honom o nånstans inom mig hoppas jag att det ska bli bättre

..men har ändå svårt att tro att det blir så
  • natta78
    Hannah76 skrev 2013-08-07 20:07:27 följande:
    Vad är det du älskar?

Hur gör han dig lycklig?

Vet inte vad jag ska svara :/ älskar nog den personen han va då när vi träffades, kort efter vi flyttade ihop så har det varit så här. Jag är mest ledsen o deppad när han är här.kanske för att det gör ont när minsta barnen inte har honom jämt här o veta att på söndag åker han :( jag får ju inte ut nåt från vårt förhållande o gör mig inte lycklig
  • natta78
    KimPossible skrev 2013-08-07 20:28:36 följande:
    Och honom har du valt att skaffa FEM barn med?! Jag hade inte ens skaffat ETT med någon som betedde sig så grisigt och inte ens hälsade på mina befintliga barn! 

Varför har han skaffat barn btw? Han verkar ju inte ens gilla sina egna.

Livet är kort, inte behöver du en sån gris. För barnens del lär det väl inte heller göra någon skillnad, eftersom de i praktiken ändå inte har någon pappa att prata om. Han kommer aldrig att ändra sig, bara att inse och gå vidare. Du är värd att må bra, det är alla människor. 

Tack.

Ja den frågan har jag fått såå många ggr..jag vet inte! Ja jag e dum i huvet jag vet det.

Är gravid vecka 18 nu o KANSKE har barnet down syndrom :( jag hoppas bara från hela mitt hjärta att barnet är friskt för jag skulle annars inte orka själv med 7 barn plus ett sjukt barn :/

En "normal" kvinna skulle sparkat ut han för lääänge sen om han inte accepterade hennes barn..som sagt jag har alltid hoppats på att imorgon är det bättre
  • natta78
    Agneess skrev 2013-08-07 20:24:36 följande:
    .

Var han så med erat första barn oxå eller var det något som växte fram under tiden ?

Han bryr sig om sina egna barn o är väl som en pappa ska vara...men han har aldrig haft nån bra relation med mina tre äldsta barn o han har ändå levt med dom i 9 år..

Och deras biologiska pappa lever inte ens..

Men dela på sysslor hemma, ta hand om barnen tvätta dom bada dom o allt annat, ALDRIG ...Jag får göra ALLT tvätta diska laga mat städa handla ALLT ALLT..flyttade nyligen till en annan kommun för att klara mig själv rent praktiskt, han tyckte det va såå jobbigt varje gång jag bad om skjuts till affären eller nån annanstans
  • natta78
    Agneess skrev 2013-08-07 21:18:40 följande:
    Okej! Det låter som du har händerna fulla! Min hjälper till ibland men då är han typ sur hela kvällen. Är det någon stor ålders skillnad på er om jag får fråga?

Vi är lika gamla, 34år
Svar på tråden Min man hjälper inte till!