Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Min man hjälper inte till!

jag läser ofta sånna här trådar och förundras över två saker:

1) varför kallar man det hjälpa till? att hjälpa till med något innebär att någon annan har huvudansvaret, det mer rätta att säga är hjälps åt.

2) Varför stannar man hos en sådan man? (jag kan förstå om det ligger sjukdomar etc bakom).

jag skulle aldrig acceptera att jag och min man inte delade på sysslorna hemma, och den dagen jag får barn och är mammaledig kan han drömma och glömma att jag är i tjänst 24/7. är man föräldraledig så är man det 40h/veckan precis som vilket annat heltidsjobb som helst. det innebär att man tar varannan vakennatt, och att man får varsin sovmorgon på helgen. är man föräldraledig är man inte ledig för att diska, tvätta, städa, handla och laga mat, man är just föräldraledig vilket innebär att man gör din del av hushållssysslorna, tar hand om barnet och sig själv så att man kan ta hand om barnet.
    precis som med alla andra jobb så har man även rätt till friskvård och fritid.

och nej jag hade aldrig acccepterat att jag (den dagen jag blir mamma) ska göra allt, haha glöm det. lämna mansgrisen.

• Mineralvatten
    natta78 skrev 2013-08-07 19:57:28 följande:

Han är inte delaktig i nånting, aldrig lämnat/hämtat barnen från skola/ dagis, lyfter inte ett finger hemma...han bara är..
    och du accepterar det, shit det skulle jag aldrig gjort.
Svar på tråden Min man hjälper inte till!