• Soena

Dottern och kompis repat på bilen

Vår dotter och hennes kompis har "ritat" på vår bil med gatukritor när vi var på besök hos andra tjejens familj. Det blev ordentligt med repor i lacken (det är endast bilens backsida som de inte rört) som förmodligen inte går att polera bort. Mina frågor är:
    Vilken och vems försäkring ska täcka det här?
    Vad kan det kosta?
    Bilen är ungefär tre år gammal.
    Tack

• Svar på tråden Dottern och kompis repat på bilen
  • Grande Rock
    Soena skrev 2013-08-07 23:14:01 följande:
    Vår dotter och hennes kompis har "ritat" på vår bil med gatukritor när vi var på besök hos andra tjejens familj. Det blev ordentligt med repor i lacken (det är endast bilens backsida som de inte rört) som förmodligen inte går att polera bort. Mina frågor är: Vilken och vems försäkring ska täcka det här? Vad kan det kosta? Bilen är ungefär tre år gammal. Tack
    Ta upp det med ert försäkringsbolag, de kan ge svar.
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • The a

Eftersom det är eran bil så är det erat försäkringsbolag.

• Supertorsk

Förmodligen går det att polera bort. Du blir förvånad hur pass djupa repor som går att polera!

• RöttÄrSött

Vems idé var det? Annars är det kanske bäst att kolla vem som är bäst försäkrad och sedan delar man på självrisken?

• Soena

Kontaktat fb. Det ingår i personsvagns garantin med självrisken (4000+moms=5000kr) och kommer därmed inte att påverka vår premie. De kunde direkt boka tid för en skadebedömning. Hemförsäkringen täcker skadan inte eftersom det är vår bil och vårt barn (bl a). Andra familjen skulle kunna bidra i betalningen av självrisksumman.

Tack för era svar!

• Coccolina

Grannens barn gjorde något liknande med mammas bil.... Fast med en skruv:-P

Om jag minns rätt så var det mammas försäkring som tog det och sedan var det de som betalade självrisken så skulle tipsa er om att dela på den då era barn gjorde det tillsammans

Det är otroligt hur "kreativa" de små kan vara ibland    

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Dottern och kompis repat på bilen