• Madeleine Louise

Tilltalsnamn till dottern? XX Linnea XX

Vi har ännu inte bestämt oss för något namn till dottern... 
    Ett av hennes förnamn blir LINNEA men tilltalsnamnet är inte bestämt ännu.

Tilltalsnamnet kommer stå först i ordningen, därefter namnet Linnea och därefter ytterligare 1-2 namn + efternamn. De övriga 1-2 förnamnen är heller inte bestämda ännu men släktnamnen är bl.a. Louise, Signe, Kerstin, Lisa, Camille, Pauline, Mathilde, Anna, Claire, Audrey. Det finns många släktnamn att välja bland. 

Alternativen är dessa (varpå ytterligare 1-2 namn+efternamn ska till).

Agnes Linnea
    Alice Linnea
    Amanda Linnea
    Amelie Linnea
    Chloé Linnea
    Julia Linnea
    Juliette Linnea
    Lily Linnea
    Stella Linnea

Kommentera gärna i tråden vilket namn du gillar bäst och vilka släktnamn som eventuellt skulle passa bra till det namnet. 

♥ Florian och Isay ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tilltalsnamn till dottern? XX Linnea XX
  • virkad mamma

Röstade på Juliette men gillar Amelie också. Tycker Juliette Linnea Anna Mathilde låter fint

• fluu

Agnes Linnea låter vackert.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Madeleine Louise

Jag skulle allra helst vilja ha med Kerstin, efter min absolut närmsta familjemedlem (älskade mormor). Men problemet är att efternamnet vi kommer ge vårt barn är franskt och jag är väldigt osäker på om det skulle passa... 

Äldsta sonen har franska namn, rakt igenom. Florian Quentin Julien Timothée. Yngsta sonen har en bit av vardera. Isay från Ryssland, Philip från Frankrike/Sverige, Hector från Spanien och Noel från Frankrike/Sverige.

Vi tycker att namnen måste ha en "röd tråd" - de ska låta bra ihop. Så frågan är om vi ska köra "svenskt rakt igenom" eller om vi ska ta internationella namn. Om vi tar internationella namn måste vi tyvärr stryka namnet Kerstin :-/ Hmm... Att det ska vara så svårt med namn Fast det blir väl vad man gör det till..

♥ Florian och Isay ♥
  • fluu

Tycker faktiskt inte att andranamn behöver passa med efternamnet. Det är väl jättefint att döpa efter en älskad släkting och fint att föra vidare släktnamn.

• Zem

När jag läste rubriken tänkte jag direkt -Flora Linnea Kerstin.

men sonen heter ju Florian (sjukt fint btw) så kanske inte är så kul ^^

Juliette var fint, men tycker att det lät bäst med linnea först då.

virkad mamma hade ett jättefint förslag :)

• Zem

När jag läste rubriken tänkte jag direkt -Flora Linnea Kerstin.

men sonen heter ju Florian (sjukt fint btw) så kanske inte är så kul ^^

Juliette var fint, men tycker att det lät bäst med linnea först då.

virkad mamma hade ett jättefint förslag :)

• Vinterankan
    fluu skrev 2013-08-08 00:12:03 följande:
    Tycker faktiskt inte att andranamn behöver passa med efternamnet. Det är väl jättefint att döpa efter en älskad släkting och fint att föra vidare släktnamn.

Instämmer helt i det. Vi har aldrig ens funderat över om andranamnet är fint eller "passar ihop". Man rabblar ju aldrig alla namnen.
Svar på tråden Tilltalsnamn till dottern? XX Linnea XX