• Anonym (16åring)

min låtsas pappa ger mig sexuella komplimanger

Min mamma är tillsammans med en man som påstått att jag legat i sängen och poserat naken för honom. Vilket jag ej har gjort.
    Efter en stor argumentation gjorde dom slut och gick vidare.
    2 månader senare börjar min mamma träffa honom igen och han är mer och mer hemma hos oss. Även när mamma jobbar och jag är själv hemma.
    Har fortsätter med sina komplimanger om att jag har en fin rumpa osv.
    Han vill gärna också att jag ska visa upp min bikini innan jag ska åka ut och bada. Min mamma ser och hör allt detta. Men säger inget. Hon sääger bara att det är alkoholen som pratar.
    Jag försöker hålla mig borta så mycket som möjligt hemmifrån för att det är obehagligt.
    Samtidigt så är han snäll och så. Så jag vill inte vara någon bov och skälla på han eller be min mamma göra slut med honom. Då är det ju jag som är den onda.
    Finns det någon som varit i samma situation eller vill komma med råd?
    Tack /16 flicka

• Svar på tråden min låtsas pappa ger mig sexuella komplimanger
  • Masken84

Hur menar du att du är den onda? Det är han som gör fel inte du. Tycker att du ska prata med din mamma och berätta!

• Göteborgskillen2101

Ring polisen och säg att han trakasserar dig sexuellt ! Om din mamma är normal i huvet så väljer hon dig framför honom

• Anonym (stopp)

Du måste sätta stopp! Denna man är ju sjuk i huvet. Din mamma verkar leva i total förnekelse. Han eller du måste därifrån. Punkt slut!

När jag var 17 befann jag mig i liknande situation där det var jag eller mammas man. Fast där var det inget sexuellt undan alkoholmissbruk och fysisk & psykisk misshandel. En kväll gick jag helt enkelt bara ut genom dörren. Jag åkte till en nära släkting och när mamma letade upp mig sa jag bara att här bor jag tills han är ute ur huset. Gör ditt val. Hon valde mig.

• cazh82

Vilket sabla gubbslem, kan du inte flytta til pappa då?

• Anonym (16åring)
    Masken84 skrev 2013-08-08 00:12:01 följande:
    Hur menar du att du är den onda? Det är han som gör fel inte du. Tycker att du ska prata med din mamma och berätta!

Dom säger att allt är ett stort missförstånd och att det va mamma dom hade förstorat allt när han hade kommit och sagt att jag legat i sängen och poserat. Och att han ville komma och krypa ner hos mig
  • Anonym (16åring)
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-08-08 00:12:02 följande:
    Ring polisen och säg att han trakasserar dig sexuellt ! Om din mamma är normal i huvet så väljer hon dig framför honom

Vi har pratat med polisen stax efter dom gjorde slut. Vi gjorde en anmälan men det blev ingenting eftersom han inte gjort något sådant tidigare
  • Anonym (anmäl)

Gör en polisanmälan och kontakta socialen så blir de nog tyst på honom.

• Anonym (16åring)
    Anonym (stopp) skrev 2013-08-08 00:14:00 följande:
    Du måste sätta stopp! Denna man är ju sjuk i huvet. Din mamma verkar leva i total förnekelse. Han eller du måste därifrån. Punkt slut!

När jag var 17 befann jag mig i liknande situation där det var jag eller mammas man. Fast där var det inget sexuellt undan alkoholmissbruk och fysisk & psykisk misshandel. En kväll gick jag helt enkelt bara ut genom dörren. Jag åkte till en nära släkting och när mamma letade upp mig sa jag bara att här bor jag tills han är ute ur huset. Gör ditt val. Hon valde mig.

Min mamma är alkoholmissbrukare med. Hon valde mig ett tag. Men sen kände hon sig så ensam så hon gick tillbaka till honom
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (16åring) skrev 2013-08-08 00:17:14 följande:

Vi har pratat med polisen stax efter dom gjorde slut. Vi gjorde en anmälan men det blev ingenting eftersom han inte gjort något sådant tidigare
    Men gör det igen och igen och igen!! tills det får Effekt
  • Anonym (16åring)
    cazh82 skrev 2013-08-08 00:14:00 följande:
    Vilket sabla gubbslem, kan du inte flytta til pappa då?

Min pappa bor i en tvåa med sin fru. Och verkar inte vara så jätte sugen på att flytta till en trea pga detta. Även om han finns där jämt för mig annars
Svar på tråden min låtsas pappa ger mig sexuella komplimanger