5:2 dieten
Halloj alla!!
Finns det någon/några därute som har gått/går på 5:2 dieten? Hade varit kul att följas åt med de som gör det. Har själv varit igång i en och en halv vecka nu. Välkomnar även er som inte går på den men som vill testa :)
Halloj alla!!
Finns det någon/några därute som har gått/går på 5:2 dieten? Hade varit kul att följas åt med de som gör det. Har själv varit igång i en och en halv vecka nu. Välkomnar även er som inte går på den men som vill testa :)
Hej! Ska börja med den så fort jag har slutat amma:) hur går det? Är det jobbigt de dagar man knappt äter? Vad äter du de dagar du fastar? Funderar på att äta nutrilett de två dagarna men är rädd att jag kommer bli jättehungrig o äta ändå..
Jag äter mycket sallad med tex rökt skinka och keso till middag. Även ägg är bra, ca 75 kcal/ägg. Ibland blir det även naturdiet om jag tex jobbar. Min stora favorit är nog ändå kokt blomkål med lök, citron och lite olja. 450g blomkål blir bara 122 kcal och det mättar oxå.. Jag väger all mat jag äter så jag får den exakta kalorimängden. Ett tips på en middag är 70g babyspenat (finns färdig i påse), 130g keso och 100g rostbiff. Gärna lite tomat och lök oxå. Bara blanda och njut.. Endast 252 kcal.. Jag vet att det låter krångligt med att väga och ha sig, men det är lättare än man tror och det underlättar vid viktminskning :)
Lycka till!
Följer!:)
jag undrar lite hur det går till? hur lägger man sig kcal-mässigt på fastedagarna? :)
Har inte provat den än! Har promenarat, cyklat, sprungit bort 20kg och tänkt på vad jag stoppat i mig. Har dock nu lyckats bryta foten och mitt motionerande är ett minne blott för tillfället!
Så jag har tänkt att börja med 5:2 dieten på måndag!
Jag har beställt 3 böcker om den och ska börja nästa vecka tänkte jag.
Jag tänkte börja med 5:2 dieten imorgon. Jag tänker ha mina fastadagar måndag och tisdag och försöka hålla mig till 1700kcal de andra dagarna. Vad tror ni om detta.. verkar det rimligt? Är helt ny på det här. =)
En fråga till. Blir inte klok på om man kan jämna ut sina 500kcal under fastadagarna eller om man ska äta det samlat?
Ursäkta frånvaron.. Har haft fullt upp med jobb och barn..
Du kan fördela de 500 kalorierna under dagen om du vill, det brukar jag göra. Jag äter mycket blomkål eftersom det är kalorisnålt, fryst brukar jag köpa. Även mycket te går åt för att dämpa suget. De dagar jag inte fastar äter jag aldrig mer än 1700 kcal, detta är uträknat efter min vikt och längd samt hur mycket jag vill gå ner.
Ska själv köpa boken och läsa den, finns nog en hel uppsjö av mat ideer.. Ibland är det svårt att hitta inspiration..
Igår åt jag till exempel melon till frukost, en kopp te till fika och till middag blev det bomkål, sparris, lök, lite feta ost och en släng citronsaft över. Efter träningen åt jag en smörgås med skinka samt kalorisnål kräm. Allt under 500kcal.
Hur går det för er som testat??
Första dagen idag för mig och maken! Spännande och får se om vi klarar det!
När man läser om många som testat upplever ju de att man blir mycket piggare och mindre sötsugen vilket skulle vara superbra här
Även att gå ner ett par kg är välkommet efter sommaren
Då var dagen över!
Menyn såg ut som följer:
-1 kokt ägg till frukost
-Grekisk sallad med MASSOR av sallad till, 1 tomat, 1/2 gurka och 30 g fetaost
-Lättyoghurt till middag med hallon i!
Även 1 kopp kaffe m minimjölk och 1 kopp te m minimjölk slank med!
Tog en springvända på 4,5 km utan problem!
Min man har börjat nu i veckan. Är själv nyfiken och lite sugen, dock delammar jag min halvårstjej så jag måste kanske vänta? Nån som vet om man kan amma och ändå fasta? Hur går det lingonkaka, har du tappat vikt än? Jättekul med tips på mat under fastedagarna, blomkål lät ju jättebra t ex.
Hade min första fastedag igår och jag tycker att det gick rätt bra.
Jag kommer att fasta på måndagar och torsdagar.
Kom på att jag ska väga in mig men insåg precis att det saknas batteri, så nu surar jag som ättika bara för att det inte verkar finnas ett enda laddat batteri i hela huset.
Måste ta mig till stan.
Utöver mina vågproblem så ser jag framemot denna diet. Känns som att den kan vara ganska enkel att hålla
Jag har precis fått upp ögonen för 5:2 och började med min första fastedag igår. Idag äter jag som vanligt och imorgon har jag tänkt fasta igen.
Det var lite jobbigt och det blev ju mycket dricka. Men mot slutet av dagen kände man sig ändå rätt nöjd. Dock gick jag över lite och hamnade väl på 550kcal på en dag men hellre det än att jag gick och la mig vrålhungrig.
Har precis klarat av min andra vecka. Tycker att det blir lättare och lättare.
Jag kör min första fastedag idag och hoppas nu kunna få bukt med min övervikt och överätande en gång för alla.
Precis börjat med 5:2 och hade första fastedagen igår. Däremot åt jag nog lite mer än 500kcal men kör igång ordentligt:) jag kommer däremot köra helt utan pasta,ris,potatis så mycket jag kan! Känner att jag kanske går ner lite mer om jag skippar de och äter mer grönskaker både varma och kalla:)
Ä
Jag gjorde min första 5:2 dag igår med nutrilett-soppor utan problem. Jag kommer köra med nutrilett soppor ett litet tag tills jag kommit in i det ordentligt. Jag gör det för att gå ner mina gravidkilon nu efter andra barnet.
Någon som vet hur mycket man kan tänkas gå ner per vecka eller månad???
De jag läst om går kanske ner 2kg/månad! Jag ska väga mig imorgon får se om de är nå resultat efter en vecka;)