Min kille och sitt ex skickar bilder på barnen ofta till varandra ofta - är det okey?
Hej!
Vet inte vem jag ska fråga och därför vill jag att ni hjälper mig att bli (förhoppningsvis) klokare!
Min kille har två barn sedan tidigare. Ett på 6 och 3 år. Han och hans ex skickar bilder på barnen ofta. Och ibland kan det vara allt mellan 4-10 bilder/dag. Dock inte varje dag, men nästan. Han och jag är tillsammans varannan vecka och sen är barnen hemma varannan vecka.
Jag anser att detta har med kontrollbehovet att göra. Jag tycker det kan bli "för mycket" med bilder hit och dit. Kom igen, slappna av! Jag förstår att man kan sakna sina barn... Men att min kille "ska behöva" få bilder på barnen för att han saknar dom och "inte vill missa något" känns lite patetiskt i mina ögon. Han valde att separera för att han inte var lycklig och spontant känns det som att han har mer och bättre kontakt med sitt ex än när de bodde ihop...
Jag blir störd på att hans ex ska skicka massa bilder. Tycker det känns lite onödigt... Han kan väl ringa sina barn och kolla vad de gjort idag och på så sätt etablera en bättre kommunikation sinsemellan? Varje gång han får ett sms så blir det automatiskt ett s.k. störningsmoment. "Nu är barnen på bio", "nu hoppar barnen studsmatta hos Elsa", "barnen bakar", bla, bla, bla. Är jag HELT ute och cyklar eller är det lite att ta i?
Det känns inte som att han riktigt "vågar" släppa taget och detta tycker jag påverkar vår relation. Hans ex gör sig påmind gång på gång och det är inte så jäkla trevligt! Jag VET att dom har barn ihop och att de alltid kommer att behöva ha kontakt men det finns väl en gräns? Inte behöver väl hon uppdatera om att "jag har köpt skor till barnen - 300 kr", "Kalle har blivit duktig på att prata", "Nisse behöver ditten och datten". Kan man i stället inte höras på kvällen och "stämma av"? Varför är det sååå svårt för honom att förstå att det är jobbigt och kämpigt att hans mobil plingar då och då och att han ska titta på bild, efter bild, efter bild... Han vet väl hur dom ser ut?
Jag behöver verkligen bolla med någon. Känner mig så ensam! Mina tankar och funderingar tar kål på mig...