• Paulie00

Min kille och sitt ex skickar bilder på barnen ofta till varandra ofta - är det okey?

Hej!

Vet inte vem jag ska fråga och därför vill jag att ni hjälper mig att bli (förhoppningsvis) klokare!

Min kille har två barn sedan tidigare. Ett på 6 och 3 år. Han och hans ex skickar bilder på barnen ofta. Och ibland kan det vara allt mellan 4-10 bilder/dag. Dock inte varje dag, men nästan. Han och jag är tillsammans varannan vecka och sen är barnen hemma varannan vecka.

Jag anser att detta har med kontrollbehovet att göra. Jag tycker det kan bli "för mycket" med bilder hit och dit. Kom igen, slappna av! Jag förstår att man kan sakna sina barn... Men att min kille "ska behöva" få bilder på barnen för att han saknar dom och "inte vill missa något" känns lite patetiskt i mina ögon. Han valde att separera för att han inte var lycklig och spontant känns det som att han har mer och bättre kontakt med sitt ex än när de bodde ihop...

Jag blir störd på att hans ex ska skicka massa bilder. Tycker det känns lite onödigt... Han kan väl ringa sina barn och kolla vad de gjort idag och på så sätt etablera en bättre kommunikation sinsemellan? Varje gång han får ett sms så blir det automatiskt ett s.k. störningsmoment. "Nu är barnen på bio", "nu hoppar barnen studsmatta hos Elsa", "barnen bakar", bla, bla, bla. Är jag HELT ute och cyklar eller är det lite att ta i?

Det känns inte som att han riktigt "vågar" släppa taget och detta tycker jag påverkar vår relation. Hans ex gör sig påmind gång på gång och det är inte så jäkla trevligt! Jag VET att dom har barn ihop och att de alltid kommer att behöva ha kontakt men det finns väl en gräns? Inte behöver väl hon uppdatera om att "jag har köpt skor till barnen - 300 kr", "Kalle har blivit duktig på att prata", "Nisse behöver ditten och datten". Kan man i stället inte höras på kvällen och "stämma av"? Varför är det sååå svårt för honom att förstå att det är jobbigt och kämpigt att hans mobil plingar då och då och att han ska titta på bild, efter bild, efter bild... Han vet väl hur dom ser ut?

Jag behöver verkligen bolla med någon. Känner mig så ensam! Mina tankar och funderingar tar kål på mig...

• Svar på tråden Min kille och sitt ex skickar bilder på barnen ofta till varandra ofta - är det okey?
  • Maria 434

Jag gissar att ert förhållande är ganska färskt eftersom du inte träffar honom de veckor han har barnen?

Har du pratat med honom om hur du känner dig?

Jag tycker dock att du behöver ha lite mer förståelse, du har valt en man som har barn från ett tidigare förhållande.
    Det är väl bra att han har en så pass bra relation med sitt ex med tanke på att dom har barn tillsammans?    

• Masken84

Ser inget fel i att han får bilder varje dag. Jag skulle uppskatta det jätte mycket om det gällde mina barn då saknaden efter barnen är enormt så fort man är i från dom. Och att bara träffa dom varannan vecka måste vara psykiskt påfrestande för din kille. Du har inga egna barn va? Du verkar vara svartsjuk på deras relation!

• skogsvitter

Men varför är du ens ihop med honom? Låter ju verkligen inte som att det är en kille för dig om du stör dig så enormt mycket på hans liv, sätt att hantera saker och hans relation till sina barn och barnens mamma redan nu! Du kanske borde hitta någon som är mer lämplig för dig...

• Roll

Tycker det låter bra och inget onormalt i mina öron.
    Jag och barnens pappa gör det samma eller taggar bilder på fb till varandra.
    Men så har vi ändå en "nära" relation när det kommer till barnen även om det skulle vara om man behöver hjälp med något.

Jag har en ny partner och den har aldrig sagt något.

• jagtyckeralla
    självklart är det bättre att dom inte bråkar med varandra för barnen.Men jag kan förstå hur du känner för du känner dej säkert utanför och orolig för att dom ska gå tillbaka till varandra igen.Prata med honom hur du känner.Vet inte om du har barn?Vad jag reagerar på här i tråden alla öser på med att det skulle vara normalt med deras kontakt men som jag och många har efarenhet av är att i bland och inte helt ovanligt så vill man inte släppa varandra och kanske oxå träffas i smyg,så nog har du anledning att vara på din vakt men korten på barnen och om det bara handlar om barnen så är det bara kul bra för barnen men så ofta som du säger kan det vara någe annat oxå,prata med honom fråga honom rakt ut. Lycka till ...
  • Labolina

Eh? Skrev du att han var patetisk pga det du nämner ovan? Ordet du letar efter är normal. Alltså han tittar på bild efter bild - inte på sexbilder av honom och andra tjejer (som man skulle kunna tro av ditt inlägg) utan på sina barn. Inse att livet m en pappa inte är för dig. Eller så får vi hoppas att han, utöver att vara normal gällande sina känslor för sina små barn, har lite bakom pannbenet och har ett icke så långvarigt förhållande m dig.

• Paulie00
    Labolina skrev 2013-08-08 23:16:26 följande:
    Eh? Skrev du att han var patetisk pga det du nämner ovan? Ordet du letar efter är normal. Alltså han tittar på bild efter bild - inte på sexbilder av honom och andra tjejer (som man skulle kunna tro av ditt inlägg) utan på sina barn. Inse att livet m en pappa inte är för dig. Eller så får vi hoppas att han, utöver att vara normal gällande sina känslor för sina små barn, har lite bakom pannbenet och har ett icke så långvarigt förhållande m dig.
    Det känns som att du inte har ett förhållande där en kille har ett bagage sedan innan? I så fall skulle du inte vara så grym när du skriver. Detta är inget jag rekommenderar! Alla känslorna, oavsett de känns patetiska eller dumma, så är det ingen lätt situation. Och lika mycket som han ingick i en relation med mig, en singeltjej, utan barn sedan tidigare ingick jag i en relation med en kille som har två barn sedan innan + ett ex som alltid kommer att "spöka" i bakgrunden. Jag vet det! Men det är mitt hjärta och min hjärna som inte pratar riktigt samma språk. Men tycker du är lite väl grym när du drar in ordet "sexbilder" när jag pratar om MIN känsla. Mina tankar... Jag kanske är svartsjuk och kanske lite naiv, men tycker ändå att om du nu ska kommentera andras inlägg så var lite ödmjuk! Du vet inte vilket liv jag har levt tidigare, vad jag har i mitt bagage och därav varför jag tvivlar och vill ha andras opinion.

Hur som helst, tack för ditt inlägg.
  • Paulie00
    Liten elak och intelligent skrev 2013-08-08 15:13:14 följande:
    Jag tycker det låter helt underbart att de har så nära kontakt i föräldrarelationen trots att de inte är ett par längre.
    Håller med dig... Det är bara jag som måste inse det och inte ta det "personligt". Utan verkligen vända på det och se det positiva med det. Tack för ditt inlägg!
  • såärdet

jag o mitt ex delar också bilder på våra gemensamma barn, mest genom FB så vi kanske inte skickar till varann på sms eller mail, men det är jättetrevligt få se vad de gjort när de tex besökt den andra släkten nu när jag inte är med längre. Låter mer som om du tror att det är nåt fuffens mellan killen och hans ex men det kanske verkligen bara ÄR att de vill dela bilder på barnen. När ni lär känna varann mer och mer så kommer du slappna av :)

Svar på tråden Min kille och sitt ex skickar bilder på barnen ofta till varandra ofta - är det okey?