Inlägg från: Ann Cistrus |Visa alla inlägg
  • Ann Cistrus

Fördomar om de som bär tatuering...

Jag postar samma bild här som i namn-tråden. Mest som ett svar till de som yrar om klasstillhörighet...

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus

Det är prins Fredrik av Danmark

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Harmagedon skrev 2013-08-09 16:27:45 följande:
    Lever på bidrag och gör inte ett skit för att förändra sin situation.
    Haha, visste att det med soc skulle komma
  • Ann Cistrus
    Harmagedon skrev 2013-08-09 16:32:04 följande:
    Jag vet... Den var för enkel men du hade ju lagt upp den så fint. Hade ju nästan varit oartigt att inte dänga till.
    Skål
  • Ann Cistrus
    tooschoolforcool skrev 2013-08-12 07:41:15 följande:

Och precis vilken "sort" är du då? Låter som om du är självgod, lite mer superior än andra, eller hur?
  • Ann Cistrus
    Anonym (klass) skrev 2013-08-12 07:59:54 följande:
    Jag tycker att tatueringar är fula, smaklösa och ser bara att de är mest populära i de nedre sociala klasserna. Ingen som inte är en uppkomling/nyrik har tatueringar.
    Så prins Fredrik av Danmark är en uppkomling? Se där... 
  • Ann Cistrus
    EllisBell skrev 2013-08-12 08:42:38 följande:
    Sedan när är knugligheter en måttstock för vad om är god smak? Han heter Frederik för övrigt.
    Sluta dryga dig. Jag svarade inte på vad som var god smak, utan på vem som kan kallas uppkomling. För övrigt så vet jag att han heter FredErik, precis som Henrik egentligen heter Henri men jag trodde i min enfald att det inte spelade så stor roll om jag stavade svenskt eller danskt. Nu vet jag dock var ribban ligger för att undvika hugg från dig. 
  • Ann Cistrus
    Anonym (30årskris) skrev 2013-08-12 13:07:46 följande:
    Mycket intressant läsning för mig som går i tankar på att skaffa en tatuering. Eller om det är en övergående 30-årskris...
    Nu jobbar jag inte i en bransch där synliga tatueringar är ett hinder (för det är det diskussionen egentligen bör handla om) så då är det väl "lätt" att sitta och tycka saker. Men, det är väl framför allt placeringen av tatueringen du bör tänka igenom noga. Antingen vill du inte riskera att din karriär hindras av trångsynta bakåtsträvare eller så skiter du i vilket/jobbar i ett mer öppet klimat. 

Annars kan du ju alltid vänta tills du får en 40-årskris :) 
  • Ann Cistrus
    Anonym (30årskris) skrev 2013-08-12 13:53:37 följande:

Tja, jag tänker ju inte precis tatuera ansiktet eller händerna, utan ett ställe som inte syns om en har kavaj eller skjorta på.  Och jag jobbar i en bransch där folk ser ut lite hur som helst. Det jag möjligen har betänkligheter kring är möjligheten att jobba utomlands i framtiden, för där kan det ju var annorlunda beroende på klimat och kultur.
    Jag skulle nog vilja säga att du bör vänta tills du inte har några betänkligheter längre. Har du minsta tvivel: don't do it. Du kan alltid göra en senare men inte (med snyggt eller billigt resultat) ta bort en du ångrar. 
  • Ann Cistrus
    Anonym (30årskris) skrev 2013-08-12 14:01:39 följande:

Jag har hur som helst sagt att jag ska vänta minst 6 månader innan jag skrider till verket, för att vara 100% om motivet.  Och i sådana fall gör jag det ju oavsett vad folk på FL tycker, såklart.  
    Låter bra! Givetvis ska man inte lägga någon större vikt vid vad en massa FL:are sitter och tycker bakom sina skärmar. Jag rör mig ute i verkligheten och där har jag aldrig stött på några hinder som han härledas tillmina tatueringar ;)  
  • Ann Cistrus
    Sebastian72 skrev 2013-08-12 11:47:20 följande:
    Folk med tatueringar har lite märkligt ego. Klart att självbilden svajjar om man måste pränta in på huden det man tycker är viktigt:).

Se på mej! Här kommer jag med mina personliga tatueringar. Jodå, lika personliga som alla andras:).

Attentionwhores. Gör nåt spännande som sticker ut. Hur. Tänka tänka. Jag vet! Jag skriver nåt på huden. Mina ungar älskar tatueringar, skriker se på mej om det men är ganska gulligt när barnen är fem. Men sen...?
    Få se om mitt "argument" håller då :) 

Jag har tatueringar för att jag tycker att det är estetiskt tilltalande. Den största och troligtvis sista (efter att jag fick barn har jag svårt att spendera tusentals kronor på en tatuering) ritades för att passa på min kropp, precis där den sitter och den är verkligen ett konstverk. T.o.m. personer som säger sig ogilla tatueringar har sagt att den är fin. 

De sitter inte där för att bevisa, bekräfta eller uppväga något utan enbart för att de är snygga.  
  • Ann Cistrus
    Sebastian72 skrev 2013-08-13 14:40:40 följande:
    Ytlighet tycks vara de tatuerades sätt att klanka ner på andra. Har du ingen tatuering så är du ytlig och klär dina barn i piketröjor:).  
    Men det var väl ändå inte det hon skrev? Ytligheten ligger väl i att döma efter ytan, inte i att vara otatuerad. Btw skulle jag aldrig sätta på mina barn pikétröjor, finns det något tråkigare plagg? ;) 
  • Ann Cistrus

Det faktiskt lite tröttsamt att sitta och läsa om vilken "sort" människor är. Nu är det tydligen samma sort som gillar tatueringar som inte sätter på sina barn pikétröjor utan väljer marknadsinköpta Ed Hardy-tröjor, foppatofflor och citycamo-byxor. 

Ja, jag har tatueringar. Nej, jag gillar inte pikétröjor. Jag använder inte foppatofflor eller Ed Hardy-tröjor eller något annat som kan sortera in mig i ett prydligt "tatuerad wt"-fack. 

Något jag däremot tänkt på i mitt arbete som narkossköterska är att när den där narkosmasken närmar sig ansiktet så är vi precis samma "sort" allihopa.  

Svar på tråden Fördomar om de som bär tatuering...