Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Fördomar om de som bär tatuering...

Anonym (Dålig smak) skrev 2013-08-09 16:13:52 följande:
    Dålig smak, jag tycker att tatueringar generellt är fula och missprydande, jag har inte sett någon som är snygg i tatueringar. Men det är inget som jag stör mig på, jag vet att det är numera inget med om man är utbildad eller inte.
    "Snygg i tatueringar"?????

Ehh varför är du så ytlig för?
    Att tatuera sig hart inget med att man skall "se snygg ut i den".
    Det är en tatuering för böflen, inte ett klädesplagg, smink etc...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (klass) skrev 2013-08-12 07:59:54 följande:
    Jag tycker att tatueringar är fula, smaklösa och ser bara att de är mest populära i de nedre sociala klasserna. Ingen som inte är en uppkomling/nyrik har tatueringar.
    Inte?
    Du har träffat på "många nyrika"(nakna)  förmodar jag? Så du kan bygga upp DIN åsikt på det sättet?

Vad vet du vad de nyrika kanske har för klädstil? Det kan ju vara som så att de du bedömer att "SE UT" att tillhöra lägre socialklasser kan mycket väl vara en s.k "ny rik". Flört

Huruvida du tycker tatueringar är fula eller inte det är ju en smaksak.

• EnAnonumius
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-12 15:03:27 följande:
    Jag har en sån här tatuerad, vad säger det om mig som person? (Jag har sju gaddningar till)

Hade jag sett det så hade jag aldrig lyft ett ögonbryn av "förundran".. 
    Mer lyft ett ögonbryn med ett litet gillande leende och tänkt snyggt.
    Jag vet att Järnkorset är en gammal symbol, sedan 1800-talets början, som står för "Tapperhet".
    Dessutom är det snyggt med enkla rena form.

Skulle jag se en i dag med "Svastika" så skulle jag gå genom de olika betydelserna.
    I vissa asiatiska kulturer är det en "lyckobringare", i andra asiatiska kulturer är det "kraft, energi", och det har även betydelsen av "sol" (kallas för solkorset i visa österländska kulturer)
    Men nog skulle jag tänka på "Kraft, energi" i första hand då det är en av de betydelserna, och det var den ASEA använde sig av innan de blev tvingade att göra sig av med sin företagssymbol under WW2.

• EnAnonumius
    Sebastian72 skrev 2013-08-13 14:40:40 följande:
    Ytlighet tycks vara de tatuerades sätt att klanka ner på andra. Har du ingen tatuering så är du ytlig och klär dina barn i piketröjor:).  
    Så man är ytlig som tatuerad person,om anser att det är fel att/bli döma/dömda efter sitt utseende eller hur man gör med sitt utseende? Drömmer

Svar på tråden Fördomar om de som bär tatuering...