MrsPenn skrev 2013-08-09 17:19:41 följande:
Ja exakt, det är SÄTTET som upplevs som jävligt frustrerande. De som råkar ut för detta är smala och korta/små personer. Det är jättesynd.
Har också sett en fantastisk grej på Gamla Stan nu i juni, tror jag det var. Önskar de kunde göra så oftare.
Det var en kö ända upp till markplan nästan, och det satt bara en person i spärren. Då hela vänthallen är full lmed folk väljer killen att öppna alla spärrar så att folk kan hinna med sitt tåg.
På egen risk så klart. Men det jublades och klappades händer i o med att man skulle slippa stå o vänta i en halvtimme med alla turister packade som djur.
Lustigt för jag e varken kort eller smal utan överviktig... Men kanske att jag e rätt snabb som de väljer lämpligt offer inte vet jag.
MrsPenn skrev 2013-08-09 17:16:43 följande:
Men snälla, de snyltar ju inte på DITT kort, de vill bara åka gratis för att kostnaden är så fruktansvärt överdimensionerad! Sänk biljettpriset med hälften och jag lovar att ingen skulle planka längre!
Visst skulle uppskatta att de sänker priserna men finns en risk att en del plankar av ren princip endå. Men jag upplever att de lånar mitt kort bara för att åka gratis på sl vilket blir att jag på ett sätt får stå för den kostnaden.
Synd bara att det inte finns buss hela vägen till jobbet...