Inlägg från: Anonym (jj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jj)

Trött på plankare!

Sjukt dålig stil av folk att göra så! Det hade varit jätteroligt om de hade en spärr som bara godkänner att ta in en person åt gången. Vad ska alla snåla idioter göra då?

• Anonym (jj)
    Rocktrollet skrev 2013-08-10 07:36:11 följande:
    Det är ju sjukt dyrt så jag förstår dom. Jag hade också smitit bakom om jag inte åkt Roslagsbanan. Där kommer man inte undan.
    Om du tycker att det är sjukt dyrt så sluta åk tunnelbanan då!!!
  • Anonym (jj)
    Anonym (fas 3) skrev 2013-08-10 10:19:38 följande:

Hur ska man kunna sluta åka T-bana? Man måste ju kunna ta sig till olika ställen när man ska på jobb-intervju exempelvis.  790:- är 10% av min inkomst som fas 3:are. 790:- är mycket pengar när man har låg inkomst.
    Det beror på hur man prioritar sin inkomst. Vill du inte betala så får du cykla eller traska.
    Lifta kanske vore något för dig? Då kan du gratisåka hur mycket du vill.

• Anonym (jj)
    Anonym (eöö?) skrev 2013-08-10 14:20:44 följande:
    men suck
    Sucka på hur mycket du vill. Folk som vill ha någonting men inte är villiga att betala för att få det gör mig irriterad. Om någonting är för dyrt då får man vackert avstå eller tigga sig till det på gatan.
  • Anonym (jj)

Om ni tycker att tunnelbanan är så dålig att ni inte tycker den är värd pengarna - så sluta åk den då. Skaffa bil!

• Anonym (jj)
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 21:17:35 följande:
    Bor inte i shtlm längre tack och lov (är född och uppvuxen där) men hur tror du det skulle fungera om alla som åker den stinkande tunnelbanan skulle åka bil istället???
    Folk skulle börja ta ansvar och inte snylta på andra.

• Anonym (jj)
    Sux skrev 2013-08-10 21:12:26 följande:
    Folk plankar för att det är dyrt, av samma anledning som många skiter i körkortet och kör ändå - för att det är dyrt.
    Aldrig hört talas om någon som kör utan körkort under en längre period. Gör folk det ute på landet?
  • Anonym (jj)
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 22:19:01 följande:
    ok jag tror det skulle bli ännu tjockare på vägarna och mer bilköer.
    Ja. Och...? Vad gör det?

• Anonym (jj)
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 22:45:21 följande:
    det blir ännu svårare att ta sig fram och det kommer ta ännu längre tid.
    Det gör ingenting.
  • Anonym (jj)
    Mineralvatten skrev 2013-08-10 22:50:57 följande:
    ok du får gärna tycka det, men jag tycker att det gör mycket.
    tyvärr så verkar det inte gå att diskutera med dig, så jag avtackar mig all kontakt.
    Det är klart att jag får tycka det. Yttrandefrihet you know.

• Anonym (jj)
    Sux skrev 2013-08-11 02:13:52 följande:
    Ingen aning, men jag känner 20-25pers i sthlm som kör utan körkort och de blir bara fler.
    Hur kommer det sig att du inte har anmält de till polisen då?
  • Anonym (jj)
    Kakbiten skrev 2013-08-11 13:17:24 följande:
    Ni som tycker det är ok att planka-är det lika okay att stjäla saker i butiker? Mediciner på apoteket? Cyklar? Bilar?

Var går gränsen? Är det ok att ta saker motsvarande kostnaden för sl-kortet varje månad? Eller bara för samma summa som resorna skulle kostat? Eller var går er gräns?

För kostnaden är konstant och någonstans ska pengarna tas ifrån! De som inte betalar för sig gör att jag måste betala mer-Antingen som skatt eller som biljettavgift!
    Viktig poäng! Undrar om det verkligen finns folk som anser att de har rätt att sno mediciner från apoteket för att mediciner är för dyyyra. och Sverige är ju VERKLIGEN ett land där folk svälter till döds för att dom inte har råd med mat och mediciner. Jojo..

Svar på tråden Trött på plankare!