smelata skrev 2013-08-10 11:08:50 följande:
Viseversa ja! Jag förstår att du höll tyst!
Har träffat på bekanta som suttit och verkligen beklagat sig över att de fick en son, med sonen i knät. Suttit och berättat att de kommer bli besvikna om det blir en pojke till när de skaffar fler barn och kommer försöka tills de får en flicka. Känns lite fel för då blir ju alla pojkar de föder fram liksom oönskade.
Har svårt att förstå det. Men jag försöker att inte döma då det är så de känner och det rår man inte för alltid.
haha på FB försökte folk få ur mig vad det var i min mage. Typ "tänkte köpa något klädesplagg vilken FÄRG ska det vara?" haha som att jag skulle säga jag vill ha ROSA med spets liksom. Eller när jag la ut ultraljudsbilden skrev någon "Åh vad söt bebis. ser ut som en pojke???" Svarade inte på den kommentaren heller.
Min mamma och närmsta vännerna visste ju att det var en flicka till men inte resten. och jag lyckades hålla det hemligt hela graviditeten. Och dom var också duktiga på att inte avslöja på FB. jag kallade henne bebisen när jag skrev något på fb om graviditeten.