Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

"Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"

Loriyana skrev 2013-08-09 22:19:46 följande:
    Tycker inte det är så konstigt. Klart att man vill få en dotter Var själv överlycklig över att jag fick en flicka. Om jag hade fått en pojk hade jag nog fortsatt försöka tills jag fick min dotter.
    Nej, det är inte "klart". Jag är kvinna och jag vill hellre ha en son.
  • Anonym (nej)
    aurora1827 skrev 2013-08-09 22:27:52 följande:
    Det är väl inte ovanligt att killar önskar sig söner heller?
    Det handlar väl om att man känner att man har mer gemensamt med ett barn av samma kön.
    Mammor kan känna att de aldrig kan komma in i den där innersta sfären för killar precis som pappor kan känna att de aldrig riktigt kommer så nära sina döttrar.
    .
    Är inte det en ganska konstig inställning, med tanke på att den person man annars är närmast i världen är av det andra könet (om man lever i en heterorelation)?
  • Anonym (nej)
    Insatt skrev 2013-08-10 13:41:47 följande:
    Jag förstår inte behovet vissa har av att basha flickor i trådar som dessa. Min pappa ville helst ha en son men fick fem döttrar, jag är dotter nr 5 och alltså sista hoppet. Ska jag nu basha pojkar tycker ni? Låter det som en konstruktiv grej att göra? 
    Det fattar inte jag heller. Nu skulle jag själv helst vilja ha en pojke, men det är av egna anledningar, och för den delen har jag liksom inget behov av att säga att "tjejer är jobbigare" eller liknande...
  • Anonym (nej)
    Anonym (Flickmamma) skrev 2013-08-10 16:06:17 följande:
    Jag förstår inte heller varför det i sånna här trådar alltid ska kastas skit på flickor? Det verkar finnas ett omättligt behov av att berätta hur jobbiga flickor är och alla pojkmammor skriker sig blå när de berättar att de minsann inte önskat sig någon flicka.

Jag är överlycklig över att vi fick en flicka som första barn (vi vill helst ha en flicka till, men om vi får en pojke nästa gång så känns det lättare att acceptera nu när vi har vår tjej) och ville absolut inte ha en kille. Varken jag eller sambon, även om det var en större grej för mig. Jag kan i ärlighetens namn berätta att jag inte ens tycker om småpojkar i allmänhet. Dom är gapigare, störigare och i de flesta fall även fulare än vad flickor är. (Kommentarer om att detta inte alltid stämmer undanbedes, jag vet att jag generaliserar.)

Och jag har lika stor rätt till mina åsikter som alla pojkmammor här inne som så stolt berättar varför de inte är ett dugg intresserade av att få en tjej, sådeså.
    Jag fattar inte alls. Du är själv alltså helt ok med att "kasta skit" på killar, eftersom du vill ha tjejer, men gillar inte om någon säger något negativt m tjejer. Det finns ett ord för det - dubbelmoral
Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"