Inlägg från: Anonym (Flickmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flickmamma)

"Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"

Jag förstår inte heller varför det i sånna här trådar alltid ska kastas skit på flickor? Det verkar finnas ett omättligt behov av att berätta hur jobbiga flickor är och alla pojkmammor skriker sig blå när de berättar att de minsann inte önskat sig någon flicka.

Jag är överlycklig över att vi fick en flicka som första barn (vi vill helst ha en flicka till, men om vi får en pojke nästa gång så känns det lättare att acceptera nu när vi har vår tjej) och ville absolut inte ha en kille. Varken jag eller sambon, även om det var en större grej för mig. Jag kan i ärlighetens namn berätta att jag inte ens tycker om småpojkar i allmänhet. Dom är gapigare, störigare och i de flesta fall även fulare än vad flickor är. (Kommentarer om att detta inte alltid stämmer undanbedes, jag vet att jag generaliserar.)

Och jag har lika stor rätt till mina åsikter som alla pojkmammor här inne som så stolt berättar varför de inte är ett dugg intresserade av att få en tjej, sådeså.

• Anonym (Flickmamma)

Oscarsmamma84 - haha, det hade jag gjort. Eller nej... Hemska tanke att sitta där med x antal pojkar och ingen flicka så långt ögat kan nå... ;)

• Anonym (Flickmamma)

Kan också flika in att jag har en hel del kompisar som också bara har tjejer, och även några utan barn men med flickdrömmar, som resonerar precis som jag och min sambo gör.

• Anonym (Flickmamma)

LillGris - Det stämmer. Och tyvärr så är det inte enbart jag, min sambo och våra närstående som delar våra värderingar som kommer att uppfostra och påverka våra barn. Och generellt så tycker vi bättre om tjejer, både som barn och vuxna. Visst förstår jag att det finns en liten chans att det kan gå bra med en kille också, men jag vill gärna ha bättre odds än så...

• Anonym (Flickmamma)

Nej - Haha, se det som dubbelmoral eller en motreaktion. Spelar faktiskt ingen roll.

Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"