Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

"Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"

Första barnet kände vi att der kvittade, andra ville vi helst ha en tjej för vi kunde verkligen inte enas om ett namn till ännu en kille. Det blev en tjej så vi slapp bråka om namn :p nu har vi en av varje så nu kan det inte bli fler barn för vi har tagt de två namnen vi lyckades komma överens om. Det är typ den nivån av "könsönskan" vi har.

• LillGris

Skitfånigt är det. Killar eller tjejer, sak samma. Ungarna skriker och bajsar och trotsar och leker och skolkar och pluggar och gråter och skrattar och kramas och slåss och.. Ja. Är barn helt enkelt. Min son är ljuvlig, min dotter är ljuvlig. Och båda är skitjobbiga ibland.

• LillGris
    Anonym (Flickmamma) skrev 2013-08-10 16:09:46 följande:
    Kan också flika in att jag har en hel del kompisar som också bara har tjejer, och även några utan barn men med flickdrömmar, som resonerar precis som jag och min sambo gör.

Trista kompisar. Pojkar blir som man uppfostrar dem, precis som tjejer.
  • LillGris
    Anonym (Flickmamma) skrev 2013-08-10 16:17:24 följande:
    LillGris - Det stämmer. Och tyvärr så är det inte enbart jag, min sambo och våra närstående som delar våra värderingar som kommer att uppfostra och påverka våra barn. Och generellt så tycker vi bättre om tjejer, både som barn och vuxna. Visst förstår jag att det finns en liten chans att det kan gå bra med en kille också, men jag vill gärna ha bättre odds än så...

En liten chans? Alltså.. Jag känner ganska många vuxna män och ungefär alla av dem är fullt normala människor. Precis som kvinnor. De flesta är inte galna dårar.
  • LillGris
    Loriyana skrev 2013-08-10 17:55:06 följande:
    Då har du inte dejtat så mycket ;)

Jo men jag har för vana att dejta bra människor och inte vetvilliga dårar :)
  • LillGris
    Loriyana skrev 2013-08-10 17:57:26 följande:
    Som jag skrev tidigare, det har INGENTING med "rosa spets och barbies" att göra. Anledningen till varför många vill ha flickor är för barnbarnens skull. Som mormor och morfar är man mycket närmare sina barnbarn än som farmor och farfar. En gravid kvinna vänder sig oftast till sin mor för råd och stöd och inte sin svärmor.

Men den gravida kvinnans man vänder sig väl till sin mor? Det är ju helt naturligt att man i första hand vänder sig till sina egna föräldrar när man står inför en livsomvälvande situation. Jag kom min egen mor mycket närmre under graviditeten med första. Min sambo kom närmre sin mamma. Inga konstigheter med det väl? Jag kom iofs mina svärföräldrar närmre också, och vise versa med sambon. Man måste ju inte "missa" graviditeten bara för att man är blivande farmor menar jag.
  • LillGris
    OscaroCarlsmamma skrev 2013-08-10 18:44:03 följande:
    Ja då e det bara att vänta på att det ska gå åt helvete för mina killar.... att mina barn växer upp i ett kärleksfullt, tryggt hem med massor av folk som älskar dem spelar ju uppenbarligen ingen större roll eftersom de är födda med snopp. Håller med dig om att de flesta killar precis som de flesta tjejer växer upp till vettiga bra människor, sen finns det rötägg bland båda könen. 

Jo precis. Carl kommer gå åt helvete, tur att jag fick Saga sen så jag får åtminstone ett normalt barn *pustar ut* (ps snygga namn på dina barn! Min grabb heter som sagt carl och oscar var ett av arbetsnamnen på vad som sedan visade sig vara en tös!)
  • LillGris
    OscaroCarlsmamma skrev 2013-08-10 19:18:05 följande:
    Detsamma=) Tur för dig att du fick ett "normalt" barn och att du dessutom kommer kunna bli mormor!=) Själv kommer jag ju få en sämre relation till mina eventuella barnbarn (för det kan väl inte ha att göra med hur engagerad jag kommer vara i dem???) så egentligen har jag väl inte så mycket att se fram emot=)

Haha nä du är dömd till ett liv i utanförskap.. Trist för dig ;)
  • LillGris
    OscaroCarlsmamma skrev 2013-08-10 20:36:20 följande:
    Ja tur att jag fick reda på det, fatta vilken chock det hade blivit annars.=) Jag som alltid tyckt att mina söner är de mest fantastiska barnen i hela världen men tack vare folk här vet jag att alla vill ha en tjej för det är ju bättre och du får en bättre och närmare relation till dem. Pojkar har dessutom bara en liten chans att bli vettiga människor och att vara farmor är egentligen som att vara vilken tant som helst och det är ALLTID mormor som kommer stå barnbarnen närmast. Tänk vad mycket man kan lära sig här en vanlig lördagskväll=)

Haha! Exakt, skönt att jag är här och kan berätta för dig så du slipper bli besviken sen i framtiden ;)
  • LillGris
    mammaspyre skrev 2013-08-10 21:36:47 följande:
    Har två pojkar och har aldrig velat ha en tös!! Hade inte orkat med en timma med en som enns påminner lite om mig i tonåren! Nä tacka vet jag pojkar, raka rör, enkel kommunikation, inga krusiduller och smäller det så smäller det en gång så e det bra sen!! Inga tjuriga småflickor i mitt hus ð???ð???

"Smäller det så smäller det en gång så är det bra sen!" Det låter som min uppväxt det. Och vi är tre tjejer ;)
  • LillGris
    tobiq skrev 2013-08-10 19:20:31 följande:
    Förresten, tror ni inte att man önskar sig sitt eget kön mkt i barnen pga att man vill kunna känna igen sig utseendemässigt?

Jag skulle säga att våra barn är en total blandning av oss, men både nu och främst i framtiden lär ju våra flickor antagligen likna mig mer eftersom de kommer ha kvinnliga drag, kvinnliga kroppar och (kanske) långt hår som jag?

Så kan det säkert vara. Men så kollar jag på min son som var så sjukt lik sin pappa som nyfödd... Nu är han en exakt kopia av mig, förutom att han har naturligt långa och fina ögonfransar. Den jäveln.
  • LillGris
    Anonym (sara) skrev 2013-08-11 11:12:48 följande:
    så fult av alla som har de döttrar och söner  och sitta å säga att det inte spelar någon roll , nej klart som FAN ATT DET INTE GÖR DET FÖR ER.

Fast vadå, innan vi fick Saga hade vi "bara" en kille och vi tyckte helt ärligt inte att det spelade någon roll. Vi har världens bästa unge i vår pojk. När jag blev gravid igen tyckte vi båda att könet var helt irrelevant. Nu blev det en tjej, vilket såklart är kul. Hade det blivit en kille hade det såklart varit lika kul. Vi önskade oss barn, helt enkelt. Vad de har mellan benen spelar ingen roll.
  • LillGris

Fattar ärligt inte hur man är funtad när man ligger där, har fått ett alldeles perfekt litet barn, och känner.. Besvikelse?

• LillGris
    viseversa skrev 2013-08-11 11:47:25 följande:
    vad snackar du om? När jag fick min ANDRA flicka var jag inte besviken på att hon var en flicka till.

Exakt. Men du får väl inte uttala dig då du dels har flickor, dels pojkar (eller en pojke?). Helt sjukt. Alla som har barn av båda könen har ju nån gång haft barn av bara det ena.
  • LillGris
    Anonym (sara) skrev 2013-08-11 12:43:13 följande:
    ingen är besviken eller ledsen över barnet man har, man är bara ledsen över barnet man aldrig fick. 

det är skillnad.

jag skulle inte byta bort min son mot 1000 flickor men om jag fick välja nästa gång skulle jag vilja ha en dotter.

Jag syftade inte på just dig, det var ju nån som skrev att hade hon inte fått en dotter skulle hon försökt igen o igen tills hon fick en. Det tyder ju på att man skulle vara besviken på det underbara lilla knytte man fått..
  • LillGris
    Anonym (vetinte) skrev 2013-08-11 13:26:48 följande:
    Jag är tjej och jag ivll helst ha en dotter.. Och en son. Men om jag får en son ka njag ju inte skämma bort honom med nallar och sådant. Det vore lite trist. Annars är jag en pojkvlicka själv och jag skulle lära min dotter att jaga och fiska men jag vill göra tjejgrejer också, ju. 

? Förlåt om jag är dum nu men varför kan inte din son få nallar? Min unge herre gillar förvisso sina gosekaniner mer än nallarna, men nallarna duger alldeles utmärkt de med.
  • LillGris
    gbgumman skrev 2013-08-11 13:31:57 följande:
    Måste nog ta min son till doktorn. Han har frivilligt tre nallar i sitt rum. hoppas det går att bota.

Har han tappat snoppen än?
  • LillGris
    Anonym (vetinte) skrev 2013-08-11 13:42:16 följande:
    Men inte en massa hellokittynallar och andra sanrioleksaker som jag är galen i. Eller jo, när han är liten visserligen men det känns väl inte som en killgrej senare i livet medans jag fortfarande gillar hellokitty och jag är 22.. 

Men en dotter kanske tycker att hello kitty är skittöntigt, lika gärna som en son kan gilla det? Jag är 27 och har aldrig varit särskilt rosafluffig av mig. Du förutsätter ganska mycket om barnets personlighet och preferenser du.. Det är ju inte som att 50% av jordens befolkning går runt och gosar med hello kitty. SÄRSKILT inte i vuxen ålder.
  • LillGris
    Anonym (vetinte) skrev 2013-08-11 13:48:00 följande:
    Hon kommer då inte komma undan att jag kommer köpa miljoner hellokittygrejer till henne iaf. Oavsett om hon gillar det eller ej. 

Det låter hemskt. Hoppas du hinner mogna lite i ditt tänk innan det är dags.
  • LillGris
    Anonym (vetinte) skrev 2013-08-11 13:56:59 följande:
    Det är rätt opojkigt med hellokittygrejer så jag vill inte det 

Jag tycker det är rätt okvinnligt att hålla på med hello kittygrejer också iofs
Svar på tråden "Pojkmammor som mest av allt önskar sig en dotter"