• poirot

Hur gammalt ska ditt barn vara för att få ett eget glas champagne på nyårsafton?

Om ni inte firar nyår tillsammans med barnen, låtsas. Har ni inte barn, låtsas.
    Omröstningen gäller även annat mousserande vin än champagne men inte alkoholfria varianter eller läsk.

Omröstningen avser ålder, om andra faktorer spelar in så välj minsta ålder, till exempel skulle jag inte servera alkohol till en nittonårig alkoholist även om jag skulle servera alkohol till en artonåring.

Om du bara vill gnälla över trådstarten, plocka fram dammsugaren istället.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-10 14:20
    Jag insåg nu att jag missat alternativet "äldre än trettio", i den mån det finns de som kan tänka sig att servera alkohol till sina barn efter att de fyllt trettio men inte före så beklagar jag att jag missade ert alternativ.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammalt ska ditt barn vara för att få ett eget glas champagne på nyårsafton?
  • lövet2

Hos oss gäller 18-årsgräns. Alla under 18 får alkoholfritt.

• missan75

16 skulle jag nog känna var ok. Jag och mina tjejkompisar fick mouserande vin på min 16 årsdag, min pappa hade köpt det och alla tjejer fick väl någon dl var.

• nozpa

Är mina barn hemma med oss på nyårsafton när dom är 16 så kommer dom få ett glas bubbel vid 12 slaget.

• barnluktarbajs

Jag fick ett glas champagne att skåla in det nya året med familj och vänner när jag var 13-14 år, så det tycker jag är en lagom ålder. Jag drack ju knappt något alls ur glaset, tyckte att champagnen smakade illa. Men det var trevligt och festligt att få skåla med alla! Så därför skulle jag absolut kunna låta mina barn få ett glas champagne att skåla i när de är 13-14 år. 

• Min underbara hjärtan

Givet vis inte innan 18 år men förhoppnings vis inte då häller jag skulle ej bjuda på de då det inte är något vi själva dricker!!!

• La Lola

18 år är självklart för mig.
    Fast vi har inga alkoholhaltiga drycker på nyår...

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Hur gammalt ska ditt barn vara för att få ett eget glas champagne på nyårsafton?