• Anonym (bu eller bä)

Vad gillar du namnet Juno?

Jag har precis plussat - hurra!!! - och har redan börjat fundera på namn. Jag har fastnat för namnet Juno men vill veta lite vad ni får för tankar när ni hör det? Det är ju poppis att skrika "wt" om namn här på familjeliv, får ni sådana vibbar av namnet?

• Svar på tråden Vad gillar du namnet Juno?
  • Enter Sandman

Här är en som aldrig skriker WT, att göra det tyder bara på osäkerhet och ett behov av att trycka ner andra.
    Men jag tycker att Juno är ett väldigt fint namn
    Grattis till graviditeten. {#emotions_dlg.flower}    

• Anonym (bu eller bä)
    Enter Sandman skrev 2013-08-10 18:05:15 följande:
    Här är en som aldrig skriker WT, att göra det tyder bara på osäkerhet och ett behov av att trycka ner andra.
    Men jag tycker att Juno är ett väldigt fint namn
    Grattis till graviditeten. {#emotions_dlg.flower}    
    Ja så kanske det är? Jag gör det aldrig heller. Tack Glad 
  • Anonym (m)

inget namn jag skulle valt, men Juno låter fint...mjukt liksom.
    grattis till graviditeten. 

• Anonym (Cea)

Åh jättefint tycker jag :) Tänker på filmen Juno då, väldigt fin film är det.

• Anonym (Mumin)

Låter fint :) låter som ett pojknamn i mina öron, är det det?

• Anonym (fint!)

Här är en till som aldrig skulle skrika WT, och speciellt inte till ett romerskt gudinnenamn som ju Juno är. Det låter mjukt och fint, men samtidigt har det mer kraft än t ex. Juni, så jag tycker att det är ett toppennamn :)

• Anonym (bu eller bä)
    Anonym (Mumin) skrev 2013-08-10 18:11:37 följande:
    Låter fint :) låter som ett pojknamn i mina öron, är det det?
    Det är ett gudinnenamn så egentligen inte. Men jag vet att många tycker det är ett unisexnamn och har hört det både på pojke och flicka.

Vad roligt att ni är så samstämmiga, det verkar vara ett namn folk gillar då! 
  • Farmor52

Fint namn, fungerar både i Sverige och i engelsktalande länder. Kommer att tänka på den fantastiska filmen med samma namn som handlade om en stark och självständiga tjej. Det är ju dessutom en av gudinnorna i romersk mytologi, jag har för mig att hon var himladrottning och gift med Jupiter. Det är alltså ett namn med styrka.

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
Svar på tråden Vad gillar du namnet Juno?