• Anonym (bu eller bä)

Vad gillar du namnet Juno?

Jag har precis plussat - hurra!!! - och har redan börjat fundera på namn. Jag har fastnat för namnet Juno men vill veta lite vad ni får för tankar när ni hör det? Det är ju poppis att skrika "wt" om namn här på familjeliv, får ni sådana vibbar av namnet?

• Svar på tråden Vad gillar du namnet Juno?
  • Anonym (ja)

Fint! Fast jag blev lite undrande om det var tjej eller killnamn men det lär ju tiden utvisa

• Vandelay
    Enter Sandman skrev 2013-08-10 18:05:15 följande:
    Här är en som aldrig skriker WT, att göra det tyder bara på osäkerhet och ett behov av att trycka ner andra.
    Men jag tycker att Juno är ett väldigt fint namn
    Grattis till graviditeten. {#emotions_dlg.flower}    
    Typisk wt-sak att säga :P

Skämt åsido, Juno är fint! 
  • Sthlmtjej24

Fint rent fonetiskt, men kanske jobbigt för barnet att få frågan om det är ett tjej- eller killnamn?

• Rikkitikki

Min kusin hade en hund som hette Juno, så för mig är det inte så passande för ett barn.

• Anonym (bu eller bä)
    Rikkitikki skrev 2013-08-10 18:23:21 följande:
    Min kusin hade en hund som hette Juno, så för mig är det inte så passande för ett barn.
    Hihi, det förstår jag. Min grannes hund heter Emma Förvånad
  • Mialo

Det är fint, men alla kommer tro att ni inspirerats av filmen juno i större utsträckning än av romersk gud.

• LunaLunatic

Tycker namnet är fint. Dock kommer jag tänka på filmen.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Enter Sandman
    Vandelay skrev 2013-08-10 18:21:53 följande:
    Typisk wt-sak att säga :P

Skämt åsido, Juno är fint! 

*WT-posar lite tjusigt sådär* Skrattande
  • Anonym (Fint! 2)

Min son hette Juno i magen och första månaden, sen bytte vi till ett annat namn. Delvis pga allt fokus på om det var pojk- eller flicknamn, vi ville ha ett könsneutralt namn för att könet inte är viktigt men så var det det enda som diskuterades och det kändes lite kontraproduktivt. Men också för att min pappa la kommentaren "Juno - det låte som Uno", och sen hörde jag inget annat :P Vi behöll det dock som andranamn och jag tycker fortfarande att det är väldigt vackert. Nu har jag två barn till och med deras namn har jag struntat i vad folk säger. Ibland ångrar jag att jag inte gjorde det med Juno också, men han heter det ju litegrann i alla fall :)

• Occam
    barajag01 skrev 2013-08-10 18:49:37 följande:
    Haha nej... Låter som en månad (juni)

Inte så konstigt - eftersom månaden är döpt (åtminstone mest troligt) efter gudinnan Juno.
Svar på tråden Vad gillar du namnet Juno?