MeNoLike skrev 2013-08-11 11:03:30 följande:
Jag tycker dagis är bra och utvecklande för barnen men jag hade värsta ångesten när jag skulle skola in tvillingarna, mina första barn. De var 1 år5mån och det kändes lagom. Hade jag inte blivit gravid nu igen hade jag tyvärr varit tvungen att skola in honom när han är ca 1 år2mån. Jag bor i Söderhamn Klycka Hur bor/jobbar ni om du kan va hemma så länge som upp till 6 år?
Vi jobbar dygnsvis inom vården båda två och det innebär att en heltid är i snitt två dygn i veckan och vi ser bara till när det är dags att börja arbeta igen att inte jobba samma dygn (finns för den delen ingen förskola i nårheten där man kan lämna in barn flera dygn heller så vitt vi vet) och de tre dygnen vi har lediga tillsammans hela familjen använder vi helt enkelt som "helg" även om det råkar innebära att det är på en vardag.
När skolor och mer "fasta tider" börjar vet vi nte riktigt hur vi ska lösa än men vi får ta det när det kommer
Vi bor i Järna några mil söder om sthlm i hyreslgh och det är bostadsbrist här just nu men vi köar för fullt för att få lite större och förhoppningsvis med en liten gräsplätt till