• vinet

4 veckor gammalt bag-in-boxvin

Hej! Jag tänkte ställa en snabb fråga och hoppas på ett snabbt svar! Jag har ett 4 veckor gammalt bag-in-box vin (vitt) som jag undrar om det är drickbart? Jag dricker sällan vin så jag vet inte riktigt hur det bör smaka.... det KÄNNS inte äckligt iallafall... det går ju att svälja, hehe. Kan man bli dålig utav det?

• Svar på tråden 4 veckor gammalt bag-in-boxvin
  • roffe

Jag brukar köpa en till nyår och sen dricka resten vid påsk :D
    Jag tycker inte det smakar illa och jag har inte blivit dålig av det heller :)

• Coccolina

Jag köpte en box med rosé i mars/april... står fortfarande halvfull i kylen och någon gång då och då tar jag mig ett glas.... smakar fortfarande helt ok.... skulle dock inte hålla så länge enligt vad som står på... men så länge det smakar som det skall så Har sedan någon vecka även en bag in box med vitt... som lär dröja även det innan den tar slut:-P

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • vinet

Jadu, AngelOfHarlem... eftersom jag inte kan något om vin eller vad det innehåller så tänker jag inte ta några risker och frågar istället dom som vet. Tycker du att det är något fel med det? Tänk efter lite...

• vinet

Haha så pass Coccolina!! ja då behöver jag inte fundera över det något mer :) är det skillnad på rosé i flaska tro? håller det kortare eller längre?

• havtorn

Jag brukar tycka att vinet i en baginbox inte smakar så gott längre efter några veckor. Då använder jag det i maten istället, jag häller nästan aldrig bort någonting. Alltså, smakar vinet gott = drick med välbehag, smakar vinet mindre gott = drick inte om du inte känner för det.

• AngelOfHarlem
    havtorn skrev 2013-08-10 22:36:34 följande:
    Jag brukar tycka att vinet i en baginbox inte smakar så gott längre efter några veckor. Då använder jag det i maten istället, jag häller nästan aldrig bort någonting. Alltså, smakar vinet gott = drick med välbehag, smakar vinet mindre gott = drick inte om du inte känner för det.
    Precis det jag menade. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
  • Coccolina
    vinet skrev 2013-08-10 22:33:25 följande:
    Haha så pass Coccolina!! ja då behöver jag inte fundera över det något mer :) är det skillnad på rosé i flaska tro? håller det kortare eller längre?

I flaska kommer det in luft hur du än gör som gör att vinet oxiderar... och då blir dåligt... Däremot i bag-in-box så är det lufttätt Därför blir det skillnad

Hehe hm tror inte jag behöver oroa mig för mina alkoholvanor ännu va??  
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • vinet

Tack alla för svaren!!!! Nu kan jag dricka mitt vin ikväll och fara ut och ha skoj! PUSS!

Svar på tråden 4 veckor gammalt bag-in-boxvin