• sandraabinger

Spelar datorspel och struntar i mig!!!!

Jag och min sambo har bott ihop i 5 månader. Han har inget jobb och i princip hela dagarna sitter han framför datorn eller tvn. Han hjälper knappt till hemma alls. Det är jag som står för städning, tvättning, diskning, matlagning m.m Han har även två barn som han har vårdnaden om och som bor hos oss. Jag jobbar heltid och varje dag när jag kommer hem så sitter han vid datorn eller tvn. Och det är också det han gjort hela dagen då. Jag tycker att är han arbetslös och går hemma så kan han gott göra allt det jag gör och sedan spela lite när han är klar. Anledningen till att han gjorde slut med barnens mamma var för att han fick göra allt i hemmet. Då borde han ju inte göra såhär mot mig? Självklart får han spela i måttliga mängder och när jag jobbar. Men han vill inte umgås med mig, idag har han suttit vid datorn hela dagen medans jag tagit hand om barnen samt varit barnvakt åt min systerdotter. Han har fullkomligt struntat i mig hela dagen. Vad ska jag göra åt detta? Jag mår så hemskt dåligt när han gör såhär mot mig.

• Svar på tråden Spelar datorspel och struntar i mig!!!!
  • roffe

Vad säger han när du konfronterar honom om det? Vad svarar han?

• juliiii

Jag har själv sambo som spelar mycket, men jag har också fått utbrott på honom pga detta. Även han är arbetslös just nu och går på a kassa. Men han har jobbat i fyra av de fem åren vi varit tillsammans så för den sakens skull är det inte något problem. Men jag fick som sagt mitt utbrott och sedan dess hjälper han till mer och spelar inte alls lika mycket som han gjorde i början när han blev arbetslös.. Han söker även mer effektivt jobb nu för han fattar ju att jag inte kan jobba och han sitta hemma vid datan. Du måste typ "hota" honom med något för att han ska fatta. Vad är de han spelar??

• sandraabinger

Han tycker att han inte spelar mycket alls. Och han vet om att han får spela när jag inte är hemma. Idag har jag inte orkat konfrontera honom, är så arg!

• juliiii
    sandraabinger skrev 2013-08-10 22:46:47 följande:
    Han tycker att han inte spelar mycket alls. Och han vet om att han får spela när jag inte är hemma. Idag har jag inte orkat konfrontera honom, är så arg!
    vad spelar han..??
  • roffe

Ok men säger du inget så accepterar du ju läget. 

Fråga varför han har så mkt vårdnad om barnen om han inte tar hand om dom.  

Fråga om du får vara med och spela nångång? Vad spelar han? Vissa spel kräver ju typ att man ska närvara vid vissa tidpunkter. Dom flesta spel bestämmer man dock själv när man vill spela :) 

• Pissenisse

Jag är helt övertygad om att han inte fick göra allt i hemmet när han bodde med sitt ex, han uppfattade det nog bara så när hon hade några rimliga krav. 

• sandraabinger

Vad kan jag hota med? Är för feg för att hota att lämna honom just nu, det känns så brutalt på något vis. Han söker många jobb och vill verkligen ha ett jobb med.. Dom spelen jag vet om heter Evony och "Lol"

• juliiii
    sandraabinger skrev 2013-08-10 22:50:47 följande:
    Vad kan jag hota med? Är för feg för att hota att lämna honom just nu, det känns så brutalt på något vis. Han söker många jobb och vill verkligen ha ett jobb med.. Dom spelen jag vet om heter Evony och "Lol"
    alltså det är ju inte okej att det är du som är kvinna och jobbar, tar hand om HANS barn och antagligen lagar mat till de städar efter de osv?? Va fan e det för en man.. Du får försöka få honom att inse vilken tur han har som över huvud taget har dig
  • roffe

Du behöver väl inte hota honom. Det räcker väl att ni sitter ner och pratar och du frågar vad han vill få ut av ett förhållande. Sen frågar du honom vad han gjorde i hemmet senast. Sen säger du att han ska ta hand om sina barn.

Och gärna umgås med dig ibland.

Förmodligen mår han dåligt över att vara arbetslös och flyr in i spelet som så många andra. Kanske ska han ta sig en funderare över varför han är i en relation om han inte klarar det? 

Och du måste börja prata med honom istället för att fråga här, det är ju bara han som kan svara, det är ju inte vi som bor med dig =)

• juliiii
    roffe skrev 2013-08-10 22:53:56 följande:
    Du behöver väl inte hota honom. Det räcker väl att ni sitter ner och pratar och du frågar vad han vill få ut av ett förhållande. Sen frågar du honom vad han gjorde i hemmet senast. Sen säger du att han ska ta hand om sina barn.

Och gärna umgås med dig ibland.

Förmodligen mår han dåligt över att vara arbetslös och flyr in i spelet som så många andra. Kanske ska han ta sig en funderare över varför han är i en relation om han inte klarar det? 

Och du måste börja prata med honom istället för att fråga här, det är ju bara han som kan svara, det är ju inte vi som bor med dig =)
    Det är svårt att spela med de flesta som är besatta av ett datorspel.. Man måste liksom komma med hot och sådär för att något ska gå in och fastna där inne och inte bara åka rakt ut på andra sidan
Svar på tråden Spelar datorspel och struntar i mig!!!!