• rebecca mk

Abort i Malmö frågor

Hej! Jag fick i helgen reda på att jag är gravid i v.6 och vill göra abort då jag bara är nitton år, ska plugga utomlands till våren och absolut inte är redo att bli mamma. 
    Jag undrar lite hur det går till med abort i malmö:
    Hur lång är väntetiden för abort?
    Hur mycket kostar aborten? Finns det någon "rabatt" för ungdomar?
    Vilket alternativ har ni tyckt varit bäst ifall ni har gjort en abort, medicinsk eller kirurgisk? Vilket är säkrast?
    Hur länge måste man stanna på sjukhuset när man gör aborten?
    Om man gör medicinsk, kostar tabletterna då extra och hämtar man upp dem på apoteket eller får man dem på plats?

Skulle vara jättetacksam för svar så fort som möjligt

• Svar på tråden Abort i Malmö frågor
  • SB2011
    rebecca mk skrev 2013-08-11 13:28:48 följande:

Någon? :/

Va ett tag sen jag gjorde de men tro bara jag betala för ett vanligt läkarbesök på sjukhuset! Fick piller av doktorn som jag tog på plats sen fick jag komma tillbaka 2dagar senare och då fick jag mer medicin som satte igång aborten!

Fick åka hem samma dag!

Dock gick inte allt som planerat och jag fick söka akut 2 dagar senare och dom fick göra en kirurgisk abort för att få bort alla rester!

Så skulle jag behöva göra igen så skulle jag ta kirurgisk utan tvekan! Tyckte den medicinska va hemsk! Blödde massor, svimma flera gånger och de gjorde ont!
  • SB2011

De var ca 2v väntetid då! Men som sagt de va nåt år sen!

• rebecca mk

Oj shit, det låter hemskt :/ Var du tvungen att stanna över natten eller så efter att du gjorde den kirurgiska aborten? 

• SB2011
    rebecca mk skrev 2013-08-11 13:56:21 följande:

Oj shit, det låter hemskt :/ Var du tvungen att stanna över natten eller så efter att du gjorde den kirurgiska aborten? 

Ja men de va nog för jag kom in på eftermiddagen så operationen var inte förens kl 23 på kvällen! Fick stanna ca 24h från de jag kom in på akuten! Men jag hade lågt blodvärde så jag fick ha lite på fyllnad av blod med innan dom skicka hem mig! Gör man en vanlig kirurgisk så brukar man få åka hem efter nån timma bara! Så man ska nog inte jämnföra min då! Inte normalt att man stöter på alla komplikationer som jag fick!
  • SandraFransson

Jag gjorde också abort när jag va 19. (Är nu 22 och hoppas på + imorgon)

Jag gjorde medicinsk abort då jag är super rädd för allt som har med nålar att göra. Det gick jätte bra och utan komplikationer. Va dock svin jobbigt och gjorde jätte ont. Men man överlever.

Jag hade som tur va min pojkvän vid min sida som tog hand om mig. Som tur är va han inte äckelmagad för när det satte igång för mig så spydde, bajsade, kissade, blödde och skrek jag samtidigt. Tror det höll på så i en halvtimma timma och sedan va det bara vanlig mensvärk kvar.

Hoppas jag inte skrämt dig men ville bara berätta hur medicinsk abort va för mig, så att du har lite att gå på.

Lycka till!

• deluux

hej, jag gjorde en abort på kvinnokliniken i södervärn i vintras. jag var i v. 11. jag fick betala 400:- sammanlagt. Var 18 år då. Min abort påbörjades två dagar efter, fick göra en medicinsk. Jag fick komma dit kl 8 på morgonen, och gick hem vid 16.00 :) hoppas de hjälpte dig. Misstänker även att jag är gravid nu, är dock inte säker :) Kram

Svar på tråden Abort i Malmö frågor