• MagnusAIK

    Nån som kan rekommendera tandblekning-hemma-produkter?

    Jag funderar på att beställa hem tandblekningsprodukter, vet inte riktigt vad jag ska köpa än, men nåt måste göras åt kaffefläckarna.
    Är det nån som har testat? Nåt speciellt ni kan rekommendera?
    Finns hur mycket som helst

  • Svar på tråden Nån som kan rekommendera tandblekning-hemma-produkter?
  • tooschoolforcool

    Ps: inte direkt dyr heller, kostar mellan 35 och 40 dollar här i alla fall. Crest Whitestrips kostar typ samma, men de gör som sagt så ont och man måste ha dom där äckliga plåstrens på tänderna i en vecka.


    tooschoolforcool skrev 2013-10-08 05:16:04 följande:
    Jag har testat flera, men de som verkligen tog högsta poäng var detta: www.lusterpremiumwhite.com/ Vet inte om de säljs i Sverige, annars kolla om du kan beställa från USA. Tänderna blir kritvita och man kan köra hela processen samma dag på endast nån timme. Man får blekmedel och även en lampa man håller framför tandraderna. Det var lika effektivt som att gå till tandläkare och bleka. Gjorde inte ont alls heller, annars brukar strips göra apont på mig och tar sån lång tid.

  • EJL

    Jag tyckte inte att crest whitestrips kändes alls. Satte på dem innan jag gick och lade mig, ställde klockan, och drog av dem när klockan ringde. Har man ilningar sedan innan kan man känna ett visst obehag läste jag. Men min mamma har problem med ilningar men hade inga problem med att använda Crest. Men som med allt annat är det säkert individuellt.

  • Beatricea
    MagnusAIK skrev 2013-08-11 16:18:20 följande:

    Jag funderar på att beställa hem tandblekningsprodukter, vet inte riktigt vad jag ska köpa än, men nåt måste göras åt kaffefläckarna.
    Är det nån som har testat? Nåt speciellt ni kan rekommendera?
    Finns hur mycket som helst


    Använd inte tandblekning med väteperoxid i eftersom att det är skadligt och det är inte ens lagligt i Sverige längre. Jag hittade Stellawhites tandbleknings strips via groupon och är jätte nöjd. Billigt och riktigt fint resultat. :)
  • 123hej123

    Det bästa är att kolla en sida som jämför tandblekning.


    Jag personligen föredrar så kallade startkit som är en bra start.


     


    Strips skulle jag hålla mig borta från tycker inte jag fått önskat resultat där.

  • quothoyda
    Jag har provat både hos klinik och hemma, och tycker att det inte är någon större skillnad på resultatet förutom priset. Visst, när du går till en klinik så slipper du tänka utan då fixar dom allt åt dig, men då kostar det också minst en tusenlapp mer än att göra det själv hemma. Här hittar du billiga priser på tandblekning hemma: http://t0nzes.com/teethse.htm 
  • MeAndBaby

    Nu har jag inte läst tråden mer än ts, kanske någon annan tipsar om samma. Men jag tycker kolpulver funkar fint. Naturligt och skonsamt. Sök på khol/kol. Man lägger på tandborsten och borstar som vanligt följt av vanlig tandkräm.

  • 0skar88

    Den absolut bästa hemma blekningen jag kan rekommendera är smile by Moa.

    Jag länkar dom här: smilebymoa.com/ min sambo beställde hem var sitt kitt. Perfekt under covid karantän ;) tycker dom är Väldigt prisvärda iallafall.

Svar på tråden Nån som kan rekommendera tandblekning-hemma-produkter?