• Diddi08

Hjälp! Hur sätter man fast selen till brio sitty??

Snälla rara medmänniskor! Behöver er hjälp här! Antingen är jag vansinnigt dum eller så har jag gjort en enorm tabbe! Köpte en brio sitty utan sele och tänkte köpa selen separat. Men då det inte finns några "hål" i dynan för selen hur får man då dit den?? Eller måste man köpa en sittdyna till med färdiga "hål" att trä selen i?

• Svar på tråden Hjälp! Hur sätter man fast selen till brio sitty??
  • Förväntanstid

Det ska vara hål i tyget ungefär i övergången mellan sittdynan och ryggstödet. Där trär man igenom en rem på vardera sida och fäster i en ögla på ramen. Sedan är det om jag inte missminner mig en ögla längst fram på sittplattan. Man måste öppna tyget där, det sitter med kardborreband. Nu har jag en äldre årgång men du ser ju om det är samma.

• Diddi08

Tusen tack för ditt svar! Ska se efter med en gång!

• Diddi08

Hittar inga hål alls i tyget alls mer än i den där bygeln som går över vagnen om ni förstår vad jag menar? Däremot hittade jag 2 öglor på varsin sida av armstöden. Kan det vara där det är tänkt att selen ska knäppas fast i? Men upptill förstår jag inte alls?

• Förväntanstid

Försöker infoga bild från mobilen. Vet inte om jag lyckats...

• Förväntanstid

Nä. Hoppas nån annan kan hjälpa. På vår modell är det 2 st hål i tyget på ryggstödet samt i själva ryggstödsplattan under tyget.

• Fly20

Du ska inte fästa selet i ryggen alls. Endast i de två öglorna. Detta gör att barnet lättare kan röra sig utan att på något sätt ta sig ur vagnen. Selet du har sätts på barnet som en liten "väst".

• Diddi08

Tusen tack för hjälpen! Då är äntligen mysteriet med selen löst! :)

Svar på tråden Hjälp! Hur sätter man fast selen till brio sitty??