Byta dag ibland för umgänge? Behöver svar snabbt!
Anonym (?) skrev 2013-08-14 22:03:20 följande:
Du svarade inte på frågan. Ja, och det är normalt att arbeta minst heltid för att kunna försörja sig och sina barn. Sen kan du tycka vad du vill om det men inte ens domstolen skulle lasta pappan för att han arbetar.
Du verkar inte speciellt samarbetsvillig.
Nej jag har valt att jobba mindre och att inte ha det lika bra ekonomiskt ställt eftersom jag prioriterar barnet. Det är inte pappans riktiga jobb, det har han redan ett, sen att han vill spela är ju upp till honom men tycker inte att hans festande borde påverka umgänget. På vilket sätt har jag svårt att samarbeta? Då jag här efterlyser vad som är bäst att göra? Vi får det knappast bättre av att strula med dagar, det vinner bara han på. Jag försöker vara så samarbetsvillig jag bara kan, men jag vill inte att han ska strula till det mer än vad han redan gjort innan. Och ska du nu prata ekonomi så betalar han inte ett öre mer än underhållet, har lägre hyra och överhuvudtaget mindre kostnader än mig. Så han behöver absolut inte spela för ekonomins skull och som sagt, han får knappt något när han väl får något och ofta spelar han gratis. Det är inte att han spelar som är problemet utan att han absolut måste festa stenhårt i samband med spelningarna så att han inte klarar av umgänge. En viss skillnad.