Anonym (undrar.. 2) skrev 2013-08-15 10:10:43 följande:
Du har så fel även om det är din uppfattning. Vi bor en kort bussresa ifrån varandra och barnet är ca 3 år. På vilket sätt menar du att jag styr och stället? Jag har aldrig strulat med umgänge medan han bytt dagar och tider stup i ett vilket jag är trött på. Ett fungerande umgänge är inte när en förälder gör precis som den känner för, men det kanske du tycker? Jag har aldrig motsatt mig umgänge och oftast bytt dagar och tider för HANS skull fast jag får ställa in mina aktiviteter. Men det kanske du också tycker är rätt?
Stämmer han mig så gör han och då antar jag att vi blir hänvisade till familjerätten i första hand där vi får upprätta ett avtal som förmodligen aldrig lär hållas.
Nej det har jag inte.
Hans allvarliga missbruk visar sig inte när han arbetar heltid under veckorna och när han arbetar extra utan bara när han festar efter helgjobben ibland? För precis så beskriver du det hela.
Du strular och begränsar genom att vara enväldig domare över när, var och hur han får träffa sitt barn och genom att bergränsa umgänget på egen hand.
Man har rätt att ha ett normalat liv, inkl festa med vänner varannan helg om man vill, även när man har barn.
Du har begränsat och minimerat umgänget på eget bevåg, självklart får du se till att vara lite flexibel när du nu gjort det.
Nej då, blir det en stämning så upprättas inga avtal i familjerätten. Däremot kan man bli hänvisad dit för samarbetssamtal.