• Themis

Glutenintolerans- utan positiva provsvar? Testa själv?

Jag skulle säga att det är fullt möjligt, min mamma blev jättedålig och rasade i vikt till stl 32 och hon reagerar på även spårmängder vetegluten i soja och sånt som hon inte visste kunde innehålla vetemjöl ens.

Men ger givetvis inte utslag vid test. Obestämd

Jag är allseende, åttaarmad och kan radera ditt nick med ren tankekraft, utan att ens vara moderator. Tror vissa i alla fall..
  • Themis
    Venne skrev 2013-08-16 11:17:42 följande:
    Testerna var för två år sedan.. Jag började mixtra med min kost för två månader sedan efter att läkarna inte hjälpt mig de senaste åren. De fastställer att "något" är fel, att det inte är normala värden på mig liksom. Men de vet inte varför. Det känns ju inte så lönt att gå till läkaren igen med andra ord. De säger i princip att jag är sjuk men vet inte varför.
    Ja jag är nog mellan storlek 32-34 nu och folk börjar påpeka att jag ser mager ut.. Jag har börjat köra strikt glutenfritt denna veckan. Efter att ha ätit lchf (och nästan helt glutenfritt) i 2 månader har min acne som uppkom för några år sedan börjat försvinna. Jag har börjat vakna vid 8-9 istället för att lida av kronisk trötthet och sova till 13. Min magkatarr har börjat lugna sig.
    Men det var ju bra! Strunta i testerna, om du blir dålig av gluten så undvik det, men det är ju bra om du lyckas övertyga en läakre också, för den dag man blir inlagd på sjukhus kan det ju vara viktigt.

(jag har själv samma problem med vissa konserveringsmedel men det har jag efter många om och men fått på papper)
    Jag är allseende, åttaarmad och kan radera ditt nick med ren tankekraft, utan att ens vara moderator. Tror vissa i alla fall..
Svar på tråden Glutenintolerans- utan positiva provsvar? Testa själv?