• Wishme

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Vi har börjar resan mot ett barn :)

Bara jag och killen som vet om .. Men vill ha någon/några att prata av sig med :)

Detta kommer bli första barnet för oss men andra graviditeten , jag vart gravid 2008 men fick mf väldigt fort .. Och jag var bara 17 år då .. Men nu är vi äldre och vill satsa båda två :)

• Wishme
    Anonym (En tredje) skrev 2014-04-10 07:56:24 följande:
    Va kul och spännande

Det är bara jag och maken som vet om att vi håller på och försöker gå till ett syskon. Glad att vi inte berättade det för nån få vi nu är inne på försök fyra...

Ja då känns de skönt att man hållt de för sig själv , vi är inne på första försöket .. Slutade med p-piller 23 mars .. Väntar på mensen jag fortfarande , men vi har sagt att vi ska ta de lite lugnt och inte stressa fram . Vi tar de som de kommer och ska inte göra ÄL tester iaf .. Men hålla lite koll med hjälp av mensen vill man ju :)

Så jag väntar glatt på den ..
  • Wishme
    Anonym (En tredje) skrev 2014-04-10 08:14:42 följande:
    Samma här. Vi har inte kört på med stenkoll, men har iaf haft sex så mkt som möjligt under den fertila perioden. Jag fick mf tidigt vid försök 2 och då hade vi bara sex 3 dgr innan äl och det räckte

Just nu är de svårt att veta när jag ska ha ÄL .. Men jag hoppas att jag har haft de :)

Är ju lättare att ha hålla med mens till hjälp ..

Pratade med en barnmorska igår och hon trodde 2 saker .. Antingen är mensen bara väldigt seg efter p-piller eller så är de så att jag kanske blivit gravid och därför inte fått nån mens ännu ..

Jag vågar inte tro att jag redan är gravid , det var inte riktigt det vi hade tänkt oss ..
  • Wishme

Nu har det gått 20 dagar sedan jag slutade med mina p-piller .. Och mensen vägrar komma verkar de som ..

Har inga som helst tecken på att den är på gång ..

Vänta, vänta och åter vänta ..

Det är de mest tråkigaste med att försöka bli gravid ..

I början av mars ska jag ta ett grav-test om inte mensen har hunnit före ..

• Wishme
    Anonym (En tredje) skrev 2014-04-12 18:51:53 följande:
    Jag trode jag hade äl igår, tyckte äl flytningarna var slut idag. Men nja, det verkar inte så, ff trådiga flytningar nu på kvällen. Så nu blir jag osäker och ångrar jag inte testade med äl stickor ändå..

Sex söndag och torsdag och lika bra att köra på imorgon med. inatt jobbar jag, så få blir det inget. Visserligen sex igår, men allt kom bredvid, opus

Det kan ju bli barn även om han inte kommit i dig :)

Håller tummarna för er :)
  • Wishme
    Anonym (86:a) skrev 2014-04-12 19:00:33 följande:
    Jag hoppar också in här. Vi håller på och försöker få vvåratförsta barn nu för fullt. 27 år båda två och varit tillsammans i tre år på onsdag. Slutade med mina p-piller i januari, tog ett bra tag innan första mensen kom. Den första kom 25e april och varade till 29e april. Enligt appar och familjelivs beräkningar hade jag ÄL runt den 8e och vi myste lite mer dagarna omkring där. Annars myser vi till det lite då och då med jämna mellanrum. Nu får vi vänta och se om det tog den här gången. Beräknad mens om 10 dagar. Jobbigt att vänta men det är spännande :)

Lycka till :)
  • Wishme
    Anonym (En tredje) skrev 2014-04-12 19:09:48 följande:
    Ja man vet ju aldrig. Chansen finns ju.

En kompis till mig, hennes kompis blev gravid när dom hade haft avbrutet sex ..

Så absolut finns chanserna :)
  • Wishme
    baby nu skrev 2014-04-13 11:28:14 följande:
    Alltså..brukar blöda 4 dagar när jag har mens..nu blödde jag tors-fre sen inget mera??Var det ett mf ändå eller...??

Vet du att du vart gravid ?

Kan vara NID blödning ?
  • Wishme
    baby nu skrev 2014-04-13 11:47:53 följande:
    Tog aldrig något test nej..började ju blöda kring BIM så..och NID är det för sent för..

Men om du blödde runt BIM så kan de ju vart NID ..

När jag vart gravid 2008 så fick jag jätte tydliga symptom på att jag va gravid innan mensen skulle komma så jag testade och jag var gravid.. Och dagen jag skulle haft mensen fick jag en NID blödning ..

Men testa nu då ? :) kan ju va nåt ?

Annars vet jag inte vad de kan ha varit ? Jag fick mf men blödde ingenting , så gick ju i ca 3 veckor och trodde att allt va bra .. Sen när jag gjorde ett vaginalt ultraljud så fanns de bara fostervatten i magen .. Sen skrapade dom mig ca 5 dagar efter de , och jag blödde inget på dom veckorna förutom den dör NID blödningen precis i början ..
  • Wishme
    baby nu skrev 2014-04-13 12:13:13 följande:
    Äsch slösade bort ett Cb i onödan ett stort minus såklart..vad annars =( =( Bara en j-kligt udda mens då helt enkelt!

Humm, ja måste ha varit en ovanlig blödning då .. Lycka till sen iaf .. Håller tummarna för att du snart får ett + :)
Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??