• Anonym (3:an)

Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Min käre andra hälft har ÄNTLIGEN kommit ikapp min längtan efter en 3:a ;). Idag kastar vi kondomerna, och bebisverkstaden startar. Är SÅ förväntansfull och glad. Men...

Det är ju då meningen att ingen ska veta. För att slippa alla frågor om vad som händer, hur det går osv... Så jag har ju ingen att dela denna spännande resa med. Förutom min karl såklart =) Men det kan ju vara kul och skönt att få prata med andra om det också.

Så, finns det fler än jag som försöker bli gravida nu, som vill vara anonyma ett tag till, och som vill följas åt på resan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-14 22:41
    Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-29 20:29
    {#emotions_dlg.flower}Lära känna lista =)

(3:an)
    Caroline, 28år, förhållande sen 8,5år tillbaka, två barn, flicka 5 år pojke 3 år. Försöker med 3:e nu. Bor i Märsta.

(jag också.)
    Emma 25 år gift, varit ett par 5 år tillbaka. 3 barn tillsammans pojke 4 år, flicka 2,5 år och flicka 2,5 år. Bor i eskilstuna.

Liten till
    Skriver dock inte ut mitt namn än;) men 28år, varit ett par i 13år, 1 barn pojke 4,5 år. Bor några mil från Uppsala

(75:a)
    väntar också med mitt namn, 38år, gift, varit ett par i 8 år, två barn, flicka 5 år, flicka 3 år. Bor i Alingsås. .

(Bebislängtan)
    24 år, sambo, varit ett par i 4 månader, första barnet, bor utanför Växjö.

(När?)
    26 år, gift. Tillsammans i 8 år. Första barnet, västsverige

(nr. 2)
    20 år, sambo, varit ett par i 4 år. En son på 2 år. Bor i Eskilstuna

(Ellen 2)
    22 år, inte sambo än, jag har en 3-åring, också han har barn från förut men ingen gemensam. Bor nära Umeå.

(2an tätt)
    23 år, förlovad med sambo, 24 år, varit tillsammans i 7 år och förlovade i 6 år och sambo i 4 år, gemensam son född i juni 2013, bor i Västra Götaland.

(Planerar_4an)
    Jag är 38 år, har man och vi har ett gemensamt barn på 5 år. Jag har även två barn sedan tidigare födda -01 och -03. Bor i Stockholm

(HEJ)
    27 år, sambo, har 2 pojkar 7 år - 1 år, Bor i Halmstad

• Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??

Hej tjejjer. I morgon ska jag på vul. Är SÅ nervös. Har fått för mig att han inte kommer hitta nått foster. Att det är en ofostrig graviditet. Hua!!!!! Jag längtar så jag spricker samtidigt som jag är livrädd. ????

• Anonym (när?)
    Anonym (3:an) skrev 2014-07-02 18:27:49 följande:

Hej tjejjer. I morgon ska jag på vul. Är SÅ nervös. Har fått för mig att han inte kommer hitta nått foster. Att det är en ofostrig graviditet. Hua!!!!! Jag längtar så jag spricker samtidigt som jag är livrädd. ????

Jag håller tummarna för dig!

Har haft blodblandade flytningar idag (gammalt blod), jag har inte haft mer ont (molvärk) än tidigare, och flytningarna luktar inte illa (bara lite järnaktigt/blod) Jag hoppas verkligen att jag slipper mf, jag vet inte om jag orkar fortsätta försöka just nu =/
    Anonym (när?) skrev 2014-07-02 18:30:56 följande:

Jag håller tummarna för dig!

Har haft blodblandade flytningar idag (gammalt blod), jag har inte haft mer ont (molvärk) än tidigare, och flytningarna luktar inte illa (bara lite järnaktigt/blod) Jag hoppas verkligen att jag slipper mf, jag vet inte om jag orkar fortsätta försöka just nu =/

Men fy!! Hoppas verkligen på det bästa. Det kan ju vara att du fått en sån där blödning som man kan få när man skulle haft mens. För att kroppen inte riktigt fattar att den är gravid. Jag håller tummen för dig, så håller du för mig ?
  • Anonym (när?)
    Anonym (3:an) skrev 2014-07-02 19:26:38 följande:
    Men fy!! Hoppas verkligen på det bästa. Det kan ju vara att du fått en sån där blödning som man kan få när man skulle haft mens. För att kroppen inte riktigt fattar att den är gravid. Jag håller tummen för dig, så håller du för mig ?
    Mensen är 8 dagar sen, men tanken har slagit mig också ^^ Jag tror det är för lite blod för det (flytningarna har gått från ljust brunt till ljust gult, och inget "rent" blod)

Jag tror inte att det är någon fara egentligen (sån liten mängd blod, som dessutom inte var "färsk") men lite nojig blir jag allt =/ Men det skall ju tydligen kunna vara normalt med småblödningar under graviditeten utan att det skall behöva vara något farligt, jag får helt enkelt avvakta och hoppas på det bästa.

Pratade med maken, och hans rektion var väl mest "Jaha, men blir det missfall får vi väl bara fortsätta försöka, nu vet vi ju i alla falla att vi kan", känns som att han är mer "praktiskt" inställd till det här än vad jag är, på gott och ont ;)

Jag får helt enkelt ligga på hårdare om tidigt UL på måndag, både så jag får ett säkrare BF och veta om det finns något kvar där inne...

Just varit på vul. Allt såg jättebra ut ???? Det stämde ganska bra med senaste mens, och det var bara EN bebis! Han fick fram 16feb som bf. Jag tror den kommer den 14e. Vår lilla kärleksblubb. SÅ lycklig just nu!!!!

• Wishme
    Anonym (3:an) skrev 2014-07-03 13:08:11 följande:

Just varit på vul. Allt såg jättebra ut ???? Det stämde ganska bra med senaste mens, och det var bara EN bebis! Han fick fram 16feb som bf. Jag tror den kommer den 14e. Vår lilla kärleksblubb. SÅ lycklig just nu!!!!

Va roligt att de såg bra ut :)

Jag längtar tills jag får se våran lill :)
  • Anonym (när?)

Hur svårt kan det vara att få ett tidigt UL?

Vill veta hur långt gången jag är (eftersom jag inte riktigt är överrens med BM om att jag är i vecka 8, vilket hon meddelade att jag var när jag bokade tid) och att det verkligen finns något kvar där inne, har fortfarande blodblandade (brunaktiga) flytningar (med "gammalt" blod och inga mängder)

Jag antar att jag får prata med henne om det på måndag, och hoppas på att maken orkar hjälpa till att övertyga henne! Jag vill veta när det är rimligt att pyret kommer, och att det verkligen är kvar! Vill veta så att jag kan förbereda mig eller börja jobba på att gå vidare!

• Liten till
    Anonym (när?) skrev 2014-07-03 14:57:15 följande:

Hur svårt kan det vara att få ett tidigt UL?

Vill veta hur långt gången jag är (eftersom jag inte riktigt är överrens med BM om att jag är i vecka 8, vilket hon meddelade att jag var när jag bokade tid) och att det verkligen finns något kvar där inne, har fortfarande blodblandade (brunaktiga) flytningar (med "gammalt" blod och inga mängder)

Jag antar att jag får prata med henne om det på måndag, och hoppas på att maken orkar hjälpa till att övertyga henne! Jag vill veta när det är rimligt att pyret kommer, och att det verkligen är kvar! Vill veta så att jag kan förbereda mig eller börja jobba på att gå vidare!

Du kan ju alltid boka in ett vul privat när du tror du är i v 8-9. Här kostade det 300kr och ingår i högkostnadsskyddet. Uppsala län.
  • Anonym (En tredje)

Bim på fredag, känns inte som jag är gravid... Åker bort 3 dgr nu. Testar i helgen om inte mensen kommit då.

• Anonym (En tredje)

Jag har plussat idag. Svagt med Apotekets test. Hoppas det går vägen nu. Fjärde gången gillt nu...

Svar på tråden Fler som planerar graviditet i "hemlighet"??