Inlägg från: Skakis |Visa alla inlägg
  • Skakis

Läxor på sommarlovet?

Jag kan inte minnas att vi någonsin hade läxor över sommarlovet och undrar nu över hur det ser ut för era barn.

Min dotter ska börja trean nästa vecka och har fått tre stora matteläxor över sommarlovet som krävt många långa timmar över böckerna för att vi ska hinna färdigt.

Har ditt barn läxor över lovet och vad isåfall? 

• Svar på tråden Läxor på sommarlovet?
  • Skakis

Självklart är det bra att hålla igång hjärnan under sommaren men om barnet inte ligger efter med något då?

Mitt barn är i fas med skolarbetet men har matteläxor som täcker för hela vårterminen.... Jag var mest nyfiken på hur det ser ut på andra skolor. Om det är vanligt att man får lägga ner så mycket tid på sommarlovet. Jag vill inte att min chef skickar med mig pappersarbete under semestern nämligen. 

• Skakis

Men hon ligger ju inte efter och går inte i sommarskola. Detta är något som hela klassen fått i uppgift under sommaren. Och syftet var att få veta hur det ser ut i andra skolor. Barn som ligger i fas med skolarbetet får stora matteläxor under sommarlovet.

• Skakis
    umm abdilleh skrev 2013-08-12 12:53:30 följande:
    Tycker inte det är nåt fel med läxor under lov, snarare bra, då skolbarn i Sverige blir allt latare
    Arbetar du själv hårt på semestern? 

jag kan hålla med om lovet kanske är lite väl långt men jag uppskattar inte läxor som ett tvång över ledighet. 
Svar på tråden Läxor på sommarlovet?