• greeneyes

Högre risk för avslag från FK vid långvarig sjukskrivning?

Hej,
    Är nu i v 27 och blivit sjukskriven på halvtid pga foglossning. Är lite orolig för hur detta ska bedömas av FK.

Jag har nämligen varit sjukskriven sedan i februari, först pga utbrändhet och sedan pga gravidillamående. Enligt deras regler har jag inte varit tillbaka på jobbet så pass länge att det nollställs, utan sjukfrånvaron slås ihop. Det betyder en hårdare bedömning vad jag förstått (det bedöms i förhållande till alla normala jobb på arbetsmarknaden).

Någon som känner till nåt om detta eller fått sin sjukskrivning godkänd?

Dotter född 2007, BF 131112
  • Svar på tråden Högre risk för avslag från FK vid långvarig sjukskrivning?
  • Masken84

Jag blev sjukskriven i v 30 och har inte haft några problem än i alla fall. Är nu i v 37.

• honeydew

Har inte varit sjukskriven lika länge, men från vecka 17 av graviditeten på halvtid. Är nu i vecka 35 och just fått beviljat fram till BF. Detta har skett i flera omgångar och har varje gång varit nervös om dom ska fortsatta godkänna min sjukskrivning.

I min ansökan om sjukpenning har jg fokuserat på tala gott om att jag orkar jobba halvtid, istället för att jag inte orkar jobba.. Vet inte om du får så mycket ut av mitt svar tyvärr, men håller tummarna för dig!!

Svar på tråden Högre risk för avslag från FK vid långvarig sjukskrivning?