Vi har barn tätt och det funkar oftast inte!
Vi har två barn, de är 2 och 1 år gamla, det är 15 månader mellan dem. Det var inte planerat men vi valde att inte göra bort utan att köra på.
Den lille hade kolik när han föddes och skrek i 3 månader och jag kände att jag verkligen var trött...att vi skulle ha väntat, det blev för mycket. Sen var själv med dem i 2 månader vilket var hemskt, kaos.
Sen började storasyster på dagis som hon trivs på. Säger personalen i alla fall. Men hon har sagt varje dag i 6 månader att hon inte vill gå till dagis, även ibland på helgerna bara vi klär på oss och går ut. Lämningarna går upp och ned...Men personalen säger att hon är glad och postiv tjej när hon väl är där.
Jag har försökt att ha dem båda tillsammans någon dag i veckan men det slutar alltid med bråk!
Hon är på sin lillebror hela tiden!!!!!!!!!!! Växlar mellan klappar, slag, bit. Men det är liksom maniskt att hon ska hålla på med honom hela tiden! Och idag brast det för mig. Jag daskade till henne i bakhuvudet när hon för hundrade gången var på väg att bita honom i huvudet och skrek på henne som en tok och slängde upp henne i trappan där vi har en barngrind så att hon inte kunde komma ned. Hon blev ju jätte ledsen såklart och grät och skrek. Och jag ångrar ju mig nu såklart.
Vi har varit i kontakt med bup och de ger råd att inte bli arg, förklara att man inte får slåss och vi ska tänka på att hon också är liten. Vi ska behandla dem lika, som att de vore lika små. Och ge henne egentid.
Vi ger henne mycket egentid och leker alltid med henne när den lillebror sover. Men ingenting blir bättre!!! Jag orkar inte mer! Vem skulle inte bli tokig till slut??!!!
Hon håller på heeeeeellllaaa tiden!
Jag ångrar att vi skaffade tätt. Vi har även fått det väldigt dåligt, jag och min sambo och funderar nu på att separera. Klart att barnen känner av det. Allt är bara så väldigt dåligt just nu.
Orkar inte.