• MrsPenn

Varför är ni så jävla äckliga?

I Kina torkade de torrt med en träbit, formad som en kil. Den tog man med sig. Ibland tog man även med sig toaletten - som bestod av två tegelstenar, som kunde placeras lite var som helst. Man ställde sig på dem och hukade. Allt enligt historieböckerna. Det, du!

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • MrsPenn
    Mandel skrev 2013-08-13 08:19:58 följande:
    Jo, en del blir hårda i magen av vitt bröd. Rekommenderas till små barn som är lösa i magen
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.

..... och vuxna som är magsjuka! Gärna rostat, ihop med buljong. Vidare håller jag med anonym (I) - otrevlig rubrik, otrevligt ämne, och om jag hade kommit in i fikarummet där denna diskussion hölls, så hade jag prompt vänt på klacken.
  • MrsPenn

..... och vuxna som är magsjuka! Gärna rostat, ihop med buljong. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Vidare håller jag med anonym (I) - otrevlig rubrik, otrevligt ämne, och om jag hade kommit in i fikarummet där denna diskussion hölls, så hade jag prompt vänt på klacken

• MrsPenn

Fransmännen, hallååååå?! De uppfann bidén!

Anonym (därför att) skrev 2013-08-13 01:12:56 följande:
    Därför att i Sverige finns och har det aldrig funnits en sådan hygien kultur att tvätta sig i skrevet om man inte måste. Saknas toapapper tar man ex. till tidningspapper. Men ingen tänker på att tvätta sig i rumpan för det är ju överflödigt. Det gör man ju när man duschar sen. Duschar gör man ju oftare nu än förr då man bara tvättade sig någon eller några få gånger om året. Du vet väl om att man då badade i samma vatten, hela familjen? Inte ens fint folk höll sig ordentligt rena utan pudrade bara på skiten lite mer och tog till luktsaltet när stanken blev överväldigande.  Tror de renaste folket måste vara finnarna med deras sauna, japanerna med sina bad och turkarna med sina hamam. De är mycket gamla kulturer som lever vidare i dag. Men att besöka sådana bad är för de flesta svenskar en lyx medan det är en självklarhet och tillhör vardaglig hygienskötsel för de ovan nämnda. 

• MrsPenn

Det var säkert nog bara ett klassiskt tankefel. Barn/vuxna kontra barn/människor. Det är en vanlig tankevurpa. PS det var inte jag som skrev det.

Anonym (Rent) skrev 2013-08-13 10:27:38 följande:
    Ush, bara en undran vad anser du barn/ungar är för något om inte människor?

• MrsPenn

Nu har ju jag bajat ganska länge i livet och haft hand om min egna tvätt av underkläder sen jag var ca 15, så... jag kan aldrig minnas att jag haft bajsfläckar i trosorna om det inte varit pga att man varit sjuk m diarré t ex och inte hunnit fram till toa så det hunnit bli en fläck.

Nej, det händer OTROLIGT sällan att jag får bajsfläckar på underkläderna. Så för mig är det inget problem att torka av med papper. När jag duschar duschar jag naturligtvis rent området och det räcker för mig.

• MrsPenn
    Anonym (Öhh) skrev 2013-08-13 14:36:11 följande:
    Shit vilken hysteri.
    Jag har alltid torkat mig med papper och lite vatten på det. Men nu för tiden använder jag mig ofta av tvättservetter då jag dagligen har diarré.
    Jag har då aldrig fått urinvägsinfektion pågrund av den "bristande" hygienen. Dessutom duschar jag varje dag.
    Jag tror du menar att du har lös avföring. Inte diarré. Diarré är ett ohälsotecken. Du kanske behöver lite mer kalium eller något.
  • MrsPenn
    Anonym (Öhh) skrev 2013-08-13 15:02:20 följande:
    Jo, diarré. Diarré är väl lös avföring?!
    Jag har varit hos läkare, dom hittar inget fel. Kan va IBS, men det tror inte jag då jag aldrig är förstoppad.
    Får extrem magknip, mår illa och sen kan jag springa på dass 3-5 gånger på ett par timmar.
    Diarré är extremt lös avföring.

Beklagar situationen.
  • MrsPenn
    Anonym (String?) skrev 2013-08-13 16:11:08 följande:
    Jag är mer förvånad att kvinnor och kanske män använder string 2013, NEJ ingen rumpa ser bra ut i string inte ens Gisele Budchen (stavning?) första supermodell jag kom på. String om nått är ett äckligt och fult plagg
  • MrsPenn
    Trailer trash TT skrev 2013-08-13 11:42:13 följande:
    själv använder jag högtryckstvätt
    Hahaha

Sorry Felix - du var inte först med den.
Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?