Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Varför är ni så jävla äckliga?

Fascinerande.
    Nå Ts, jag använder papper och använder ofta vita trosor, kan upplysa om att det enda som fläckar ned mina trosor är flytningar. Dvs längre bak så är det fortfarande rent.

Hade jag använt vatten på det sättet, så hade jag fått självsprickor i hela underlivet (mitt underliv är känsligt för vatten) och då hade jag troligen haft svårare att hålla rent.   

• sextiotalist
    Mandel skrev 2013-08-13 08:00:34 följande:
    Äter man bra kost blir man inte kletig när man bajsar! Så länge man inte är sjuk då.

Hur många friska djur i naturen går om kring med en massa bajs i rumpan? Inga, av den anledningen att de äter det som de ska och är då bra i magen och har då bra avföring som "ploppar" ut och inte kletar.

Sluta käka socker och spannmålsprodukter så ska du se att problemet löser sig enkelt av sig självt. Hepp! 
    Haha, det där är indivduellt, jag fixar inte fibrer, baljväxter och sådant.
    Däremot sköter sig min mage utnärkt ifall jag äter vitt bröd. 
  • sextiotalist
    Rocktrollet skrev 2013-08-13 05:40:01 följande:
    Jag är nog överrenlig. Tvättar mig ordentligt i rumpan på efter morgonens toalettbesök och duschar direkt när jag kommer hem från jobbet. Sen på kvällen gör jag rent ansiktet ordentligt.

Avskyr när folk skyller på att man blir torr av att duscha mer än 2-3 gånger i veckan. Vafan liksom?? Jag är hellre torr än äcklig. 
    Troligen tillhör du de som garanterat skulle lukta illa om du skippade en dusch, vet du varför?
    För du har med din överrenlighet tagit död på många nyttiga (och nödvändiga) bakterier, som håller din hud skyddad från de bakterier, virus och svamp som ger dålig lukt.
    Du har tvättat bort det fett som skyddar huden och troligen ersatt det med ett konstgjort fett.  
  • sextiotalist
    Mandel skrev 2013-08-13 08:19:58 följande:
    Jo, en del blir hårda i magen av vitt bröd. Rekommenderas till små barn som är lösa i magen
    Och så finns det många som får IBS av för mycket fibrer, så det är inte bara barnamagar som har tufft för det. Nu har jag inga problem med IBS, eftersom jag vet hur jag ska leva för att inte aktivera det. Men när jag slarvar, då slår den till ordentligt.
  • sextiotalist
    Mandel skrev 2013-08-13 08:43:10 följande:
    Fast kör LCHF om du är fiberkänslig eftersom så många skriker att man minsann inte får i sig alla dessa supernyttiga fibrer på den dieten
    Jag kommer inte köra någon diet Flört. Jag mår ju bra, ha bra värden, har inga problem med blodsockerdippar, håller min vikt och min mage fungerar utmärkt.
  • sextiotalist
    Wittra skrev 2013-08-13 10:16:15 följande:

Hahaha....precis vad jag också tänkte....äntligen en förklaring på varför många verkar bosätta sig på dass. På mitt jobb har vi också små handfat och det skulle bli enormt bökigt att baxa upp röven i dem....
    Vi har inte ens handfat i toalettbåsen, mer än på handikapptoaletten
  • sextiotalist
    Anonym (Funko) skrev 2013-08-13 10:24:05 följande:
    Efter att ha läst på fl vågar jag knappt använda offentliga handfat längre. Jag är rädd att det gör mer skada än nytta. Folk sätter ner nerskitna ungar i handfaten och tydligen ska man inte vara så säker på att inte även människorumpor varit där. Jag vill inte dela tarmflora med hela Sveriges befolkning. Jävla äckel..., ni som springer runt på dass med intorkad rumpa i jakt på heligt vatten kan ju tänka på det nästa gång ni tar någon (kanske mej) i hand!

Jag håller nog med, det är mer ohygienskt och mer äckligt att folk tvättar sina rumpor där man ska tvätta händerna än att det skulle sitta kvar några flagor av avföring kring anus (dom dessutom är instängt av trosor/kalsomger och ofta något mer)
Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?