• Anonym (Felpåmej?)

Han tycker att jag är för sugen/kåt :(

Som tråden lyder... Min pojkvän tycker att jag är för kåt..
    Jag är väldigt sexuell och vill ha sex varje dag, men min pojkvän är inte alls lika sugen. Han har sagt ifrån och är våran deal att jag ska avvakta helt och låta bli honom och han ska få ta initiativ..
    Han säger att det inte beror på mej och att han inte vet varför lusten försvunnit hos honom.
    Vi har inte varit ihop i ett år ens..
    Jag rånade se på hans fb chatt att han chattat med en tjej, jag aldrig hört talas om, och där skrev han "jag tror jag är okåtast i stan.. Vet inte vad som hänt, vart ju kåt som ett djur förut".
    Det kändes jobbigt och konstigt att han skriver så med andra tjejer.. Vet inte om jag bör oroa mej kring det?
    Vet inte hur jag ska bete mej i detta, jag saknar sexet och börjar mer å mer tvivla på mej själv. Känner mej så osexig och dissad.. Varje kväll ligger jag bredvid honom och hoppas att han ska ta tag i mej och vilja ha sex.. Och varje gång det uteblir somnar jag med en stor klump i magen och känner mej jätte ledsen. Jag vet inte vad jag ska ta mej till.. Är det mej han inte tänder på? Varför skriver han med andra tjejer om det? Vad ska jag göra i det här?
    Jag vill ju så gärna ha honom, men vill jag ja honom mer än han vill ha mej?

• Svar på tråden Han tycker att jag är för sugen/kåt :(
  • MamToHolly

Låta honom andas å få lusten utan att känna sig tvingad.. Vad man än älskar att göra, blir det ett måste ett krav så får man press och det roliga i det försvinner..

• Anonym (Hen)

Nu framgår det ju inte om du är kvinna eller man, men såhär lyder mina svar:

Om du är kvinna: Stackars dig. Du borde lämna honom om han fortsätter att ignorera dina behov. Det är inte onormalt att vilja ha sex med den man älskar. Förstår han själv hur viktigt det är för dig? Att ni pratar om det är bra, men han måste försöka också.

Om du är man: Jävla gris. Du borde acceptera att din pojkvän inte vill ha sex hela tiden. Sök hjälp. Sexmissbrukare!

Drömmer

Nej förlåt. Det första är förstås det jag egentligen ville säga. Hoppas det löser sig, men min erfarenhet är att det brukar vara svårt.. desto mer man pratar, desto mer pressande. osv.

• Please

Hej! Beklagar ts...:(
    Jag har varit i samma sits, en man som knappt ville. Min lust var och är så mkt större än hans.
    Efter år av avvisanden och misslyckade försök att jämka våra olika behov dog all min lust till honom. Jag stängde av, slutade känna det jag en gång kände.
    I vintras tog jag beslutet att det inte längre funkar.
    Jag behöver sex och närhet för att kunna känna samhörighet. Annars är jag bara en kompis som delar säng och soffa...

• Anonym (pratamedvarandra)
    Anonym (Felpåmej?) skrev 2013-08-13 23:47:01 följande:
    Vi har pratat om det och jag har gråtit och förklarat hur jag känner och frågat om han är säker på att det inte beror på mej..
    Och han säger att han inte vet varför han inte är sugen längre.. Och att det inte beror på mej. Han sa att innan har han haft tjejer där han har fått tjata för att få komma till och att det kanske blir för mycket för honom när jag är på honom. Att just den biten blir osexig och han känner sig pressad av mej.
    Men jag tror som varje gång att jag ska kunna få igång honom att jag kan göra honom kåt.. Men så är inte fallet och det är svårt att inte ta det personligt... Jag säger till mej själv varje gång att jag aldrig mer ska försöka bara låta honom vara.. Men ändå kan jag inte låta bli.. Jag vill ju ha honom.
    Hur är det med närhet. Kramas ni? Pussar han på dig? Vill han vara nära dig? Myser ni tillsammans?

Det låter lite ovanligt att man tappar sexlusten när man bara varit tillsammans ett år - allra helst när man som ni är unga. Men visst kan det hända. Var det nåt som kom plötsligt kan det kanske bero på någon speciell händelse, på jobbet eller inom familjen. Har sexlivet långsamt klingat av så är det kanske så att han inte har lika stor lust som du och då kan det bli svårt i längden.

Sätt er ner och prata om det igen. Försök komma fram till vad som hänt, varför det blivit så här. Be honom förklara när han började känna så här. Det verkar ju inte som om han är otrogen eller sugen på någon annan med tanke på vad du såg att han skrivit till tjejen på fb. Berätta hur det får dig att känna. Berätta att närhet är viktigt för dig, att du nöjer dig med kramar, pussar och mys så länge - att du inte tänker ställa några krav på honom angående sex så länge han känner sig så här. 

Låt det gå en tid utan sex. Låt honom känna att du inte ställer några krav på honom. Låt honom komma till dig istället. Har ni/han fortfarande problem med lusten om några månader så tycker jag att han ska gå till en läkare - det kan vara något medicinskt som tex diabetes som ligger bakom och då måste han få hjälp att undersöka detta.

Kram och lycka till! 
  • Cis

Usch vad jobbigt. Jag hade en kille när jag va 15-19 som nekade mig sex ibland. Och jag tyckte det va hemskt!!!! Nu äldre och smartare (hehe vettifan alltså) så har jag kommit fram till att ett icke fungerande sexliv leder till ett icke fungerande förhållande. Alltså, jag skulle aldrig neka min kille sex om det inte fanns speciella anledningar och skulle ta väldigt illa upp att bli nekad. Det handlar ju mycket om att synka också och förstå varandras signaler och vilja lika mycket och ofta. Nä jag skulle tycka det hade varit riktigt avtändande om min kille hade börjat säga nej då och då, eller ännu värre, ta initiativ mer sällan än mig. Fungerar inte sexet så fundera på hur du vill ha det. Min killkompis har stannat med en tjej i 4 år och hoppats på och väntat på att det ska vända. Nopp. Inget händer. Jag tycker hon är underbar men sa till honom redan efter ett halvår att dom kommer aldrig få tillbaka det och att han borde lämna för han är så sexuell av sig. Sen har han pga detta varit otrogen mot henne några gånger. Hon vet att han pratar med mig om detta, hon gillar det inte men accepterar det för jag är hans närmsta tjejkompis och hon gillar mig och känner mig. Tjejkompisar och killkompisar hänger med in i förhållanden och dyker inte upp!!! Att snacka med en tjej du inte vet vem det är som han gör??? Jag hade ALDRIG accepterat det. Hon accepterar det för jag fanns i hans liv långt före henne, han och jag är bara kompisar. Hon och jag träffas ofta också. För vi hänger ofta alla tre. Dom bor ju ihop. Ibland vill vi dock va själva och prata om problem och sånt. Att han snackar med en annan tjej och inte vill ha sex med dig? Låter inte bra. tyvärr måste du också fundera på om det kan va så att han är otrogen men stannar med dig för han älskar dig och inte vet om han vill ge upp det ni har för den nya tjejen?? Eller så helt enkelt är han osäker på er men vill inte ta upp det för han är osäker och det påverkar sexlivet som fan. Jag är jätte sexuell av mig men med min förra pojkvän gick jag i två månader och va osäker innan jag bestämde mig. Va inte mycket sex dom månaderna...

• nagev

men det är ju han som är onormal För visst är det normalt att ha sex varje dag Vill han inte ha sex så är ju kärleken slut från hans sida.Jag skulle aldrig klara a att leva så

• Anonym (övrigt?)

Hur är han i övrigt? Humörsvängningar, svettningar, obefogad ilska eller annat?

Tränar han mycket och äter massa kosttillskott? Kolla så han inte tar anabola eller annat sånt skit, det kan göra att både sexlusten och humöret ändras drastiskt.

Hur som helst är det inte DIG det är fel på utan honom. 

• Anonym (Hjälp)

En sak som slår mig..

När män klagar över att de aldrig får knulla har det oftast gått månader utan sex.

När kvinnor klagar har det gått en vecka max.

• yoyo90
    Anonym (Felpåmej?) skrev 2013-08-13 23:55:13 följande:
    Ja men det skulle inte göra mej något om det var jag varje gång om han hakade på och ville.. Men att bli dissat.. Det krossar mej
    Även om du känner som du gör så måste du respektera när han ber dig att backa, du lägger bara mera ångest i situationen annars både för honom och dig. Det är jättejobbigt att ha press på sig att vilja vara sugen. Försök att ha kul själv(även om det kanske inte är de det handlar om). Ge din kille tid, löser det sig inte kanske han borde gå och prata med någon...
  • Anonym (Man)

Ledsen men det är otroligt osexigt med kvinnor som är för "på" när det gäller sex.

Svar på tråden Han tycker att jag är för sugen/kåt :(