BFvintern 2013/ våren 2014 Linköping
Jag bor i Linköping och väntar barn med BF 15/12. Tycker det vore kul om vi alla Linköpingsbor som har bf runt december kunde samlas i en och samma tråd! 
Jag bor i Linköping och väntar barn med BF 15/12. Tycker det vore kul om vi alla Linköpingsbor som har bf runt december kunde samlas i en och samma tråd! 
Hej.
Hoppas det är okej att jag oxå hoppar in i tråden. Jag är 31 år gammal och väntar första barnet som är beräknat till 13/12. Jag bor i Linköping med min man men är inte uppvuxen här.
Är det ngn av er som går på några gravidaktiviteter som ni kan rekommendera, typ vattengympa eller yoga?
Funderar om jag ska börja på ngt
Hej ;) ja jag har också funderat på just vattengympa men har inte kollat upp det vidare. Tar gärna också emot tips om de!
Lkpg1987 har du numret till kvinnohälsans sjukgymnast? Min bm tyckte jag skulle ringa dit men visste inte numret. Har sökt på nätet men hittar inget numer....
Hur går det för alla härinne?
Hur mår ni?
Växande magar?
Jag går hemma på dagarna, FK har godkännt min sjukskrivning (jublar). Läser lite distanskurser på universitet runt om i landet för att få tiden att gå. Tar mig fram med kryckstöd, underbart!
Vattengympar 1 gång/vecka, det är verkligen att rekommendera! Skönt att kunna röra på sig och inte känna sig så tung!
Ska även prova akupunktur pga foglossningen i veckan, det blir spännande.
Jag och sambon har också anmält oss till profylaxutbildningen som kvinnohälsan erbjuder, någon mer som ska gå den eller kanske har gått?
Har ni tänkt att gå på några föreläsningar eller föräldragrupper?
Ha det gott!
Hej hej
Jag/vi mår ganska bra faktiskt. Magen växer och ibland känns det som bebben har disco på blåsan vilket är ganska jobbigt men det släpper efter ett tag :)
Igår var jag ute på en kort promenad och fick så himla ont i sidan långt nere på magen. Fick vila hela kvällen och det släppte inte förrän dagen efter. Det kändes inget när jag låg ned men när jag gick så fick jag knappt fram höger benet. Måste vara ngn slags växtvärk/överansträngning. Nu är det bort iaf.
Jag tänkte gå på de föreläsningar som sjukhuset erbjuder. Vill gärna gå på vattengympa men den som kvinnokliniken erbjuder passar inte med mitt jobbschema så jag försöker hitta andra alternativ.
Hoppas ni andra mår bra.
Hej!
Jag är ny på FL, så jag joinar den här tråden lite sent. 
Bor och jobbar i Linköping, väntar första barnet med BF 19/12.
Jag mår bra men är lite nervös! Vi ska på första föräldragruppsträffen här snart, har anmält oss till profylaxkurs, och jag tänkte också testa gravidyoga för att förbereda mig.
Någon som har testat/ska börja gravidyoga i Linköping?
Hej! Hur går det för alla? Själv blev jag mamma 9/11 med akut kejsarsnitt efter allvarlig havandeskapsförgiftning. Han kom alltså 11 veckor för tidigt och vi spenderar vår vardag på IVA neo och kommer bo här ungefär 2 månader. Men han är stabil och det förväntas gå bra!
Som sagt: hur går det för alla er andra??
Hej
Våran lilla prins tittade ut 28/11, v 37+5.
Vi mår bra och är hemma och förbereder inför julen :)
Om det är någon som känner för en promenad längre fram, let me know :)
Ja nu fick ju jag barn för 2,5 månad sedan men tack för tipset, ska komma ihåg det till nästa barn