Vänta med mvc
Hej!
Vi har en dotter o efter det 4 misslyckade graviditeter, ett vanligt sk missfall o 3 st där det allt avstannat o upptäckts på vul. då stannade det i v 8 vi fick tabletter alla ggr.
Nu är jag (hoppas jag) i v 10.(gått 10 fulla veckor på torsdag)
Tyvärr kan jag inte njuta av denna graviditet utan känner efter o är rädd för att allt ska avstanna igen...Så fort jag känner mig mindre illamående en dag blir jag rädd...denna gången har jag inte kraftigt illamående,men tycker de 2 sista dagarna det varit lite mindre illamående...men försöker tänka positivt o är glad över det lilla illamående jag ändå känner....
äter trombyl o tar progesteron.
Gjort missfallsutredn o äter Levaxin.
Nu känner både jag o sambon så här:
Vi vill inte gå på tidigt vul hos gyn, orkar inte med oron inför det, grät sist innan jag ens lade mig i stolen av rädsla o , tyvärr, hade jag rätt då, det hade avstannat ....
Och ang mvc, vill heller inte gå o skriva in mig o boka in ul mm just nu. Vill vara mer säker o känna att det går vägen.
Vill egentligen inte gå dit förrän första ul är på g eller nästan efter det, vill tex se att magen växer först...jag är inte pinnsmal, så då det lär väl inte synas så tidigt att jag är gravid????
Så därför vill vi vänta...Vet du hur känslan o förståelsen ang det är hos barnmorskor??
Man kan väl ändå aldrig bli tvingad till att gå t mvc??
Har haft världens gulligaste bm då jag väntade dottern men rädd för att en bm inte förstår att jag vill vänta med att gå dit...
En kompis med 3 missfall tjatade sej till ett ul efter vecka 12 innan en inskrivning.Men jag vet inte om jag orkar med oron inför det heller...vill mest se att det händer ngt med magen innan jag går dit....
vad tänker o tycker du kring det jag skrivit??
/L