• begrundaren

Falsk marknardasföring? Käppte en flaska "gajol" lakritslikör? I Danmark, för 2:a gången, luras de på %?

Den skall ju vara på 17, eller också var det 19%, när man köpte den för. Men nu står det 30% på alla flaskor?  De innehåller definitivt inte 30% alkohol, då man inte blir "påverkat" på något annat sätt än tidigare. Så är detta falsk marknadsföring, som bara inte har hunnit att uppmärksammas i media/ konsumentanmälningar än?Förvånad

• Svar på tråden Falsk marknardasföring? Käppte en flaska "gajol" lakritslikör? I Danmark, för 2:a gången, luras de på %?
  • Teodorra

Ja du det är konstigt att inte media har full koll på gajollikör...skandal!

• begrundaren

Men har någon samma erfarenhet av denna produkt? Det kan ju naturligtvis handla om vilken produkt som helst. Det spelar väl ingen roll om det är köttbullar, eller likör?

Teodorra skrev 2013-08-13 18:16:21 följande:
    Ja du det är konstigt att inte media har full koll på gajollikör...skandal!
    Det behöver man inte ha. Men om man köper någonting, tycker man att det skall motsvara, det man vill köpa? Någon som vet?
  • Jennie med ie

Köp en såndär manick som mäter alkoholhalten i drycken. Stämmer det då inte med det som står på flaskan har du en anledning att gå vidare om det känns viktigt, "jag blir inte så full" kommer du nog inte långt med ;)

• begrundaren
    Jennie med ie skrev 2013-08-13 18:52:38 följande:
    Köp en såndär manick som mäter alkoholhalten i drycken. Stämmer det då inte med det som står på flaskan har du en anledning att gå vidare om det känns viktigt, "jag blir inte så full" kommer du nog inte långt med ;)
    Naturligtvis handlar det inte om det, "hur full du blir" Men det kan handla om att man köper en produkukt, det kunde ju lika gärna vara "gammal dansk", eller något annat varumärke, som man kanske vill ha i sitt barskåp?

Lakritslikör, "Gajol", är väldigt uppskattat av visa besökare i mitt hem, och därför ställde jag frågan.

Finns det någon som har svar? Jag är inte själv kunnig på området.??
  • EnAnonumius
    begrundaren skrev 2013-08-13 19:04:01 följande:
    Den länken var värdelös, men tack ändå. Min fråga är ju om att det kan handla om ev. falsk marknadsföring.

Jag vet att specialbrännvin har 30% det vet alla.
    Eh nej "alla" vet inte att "special brännvin" har 30% så lägg ned det tugget.
    Så kallade "special brännvin" kan komma i olika styrkor faktiskt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Jennie med ie
    begrundaren skrev 2013-08-13 19:11:52 följande:
    Naturligtvis handlar det inte om det, "hur full du blir" Men det kan handla om att man köper en produkukt, det kunde ju lika gärna vara "gammal dansk", eller något annat varumärke, som man kanske vill ha i sitt barskåp? Lakritslikör, "Gajol", är väldigt uppskattat av visa besökare i mitt hem, och därför ställde jag frågan. Finns det någon som har svar? Jag är inte själv kunnig på området.??

Blir den mindre uppskattad om den är svagare? Som sagt, köp en mätare.
  • Tirem

Vad är det du vill veta?

Du skriver att Ga-Jol tidigare hade en alkoholhalt av 18-19% vilket är felaktigt. Du hävdar nu att det står att den innehåller 30% alkoholhalt, vilket stämmer.

Hävdar du att den flaskan Ga-Jol du har hemma har lägre alkoholhalt än vad som står angivet på flaska? Hur vet du det i sådanafall?

• Jennie med ie
    Tirem skrev 2013-08-13 21:52:57 följande:
    Vad är det du vill veta? Du skriver att Ga-Jol tidigare hade en alkoholhalt av 18-19% vilket är felaktigt. Du hävdar nu att det står att den innehåller 30% alkoholhalt, vilket stämmer. Hävdar du att den flaskan Ga-Jol du har hemma har lägre alkoholhalt än vad som står angivet på flaska? Hur vet du det i sådanafall?

För att TS inte blir fullare av den nu än när det stod 19.
  • Tirem
    Jennie med ie skrev 2013-08-13 22:29:24 följande:

För att TS inte blir fullare av den nu än när det stod 19.
    Fat Ts var nog full förra gången för vad jag vet har Ga-Jol alltid varit 30%.
  • begrundaren

Råkade bara hitta denna tråden på FB, så tydligen är det andra än jag som har undrat.

Svar på tråden Falsk marknardasföring? Käppte en flaska "gajol" lakritslikör? I Danmark, för 2:a gången, luras de på %?