Du som rest till Turkiet med småbarn....
Vi åker till Turkiet 3 september med vår son på 2,5 år. Hade planer på att avboka, då sonen nyligen har legat på sjukhus med dropp tre dagar efter uttorkning i samband med en magsjuka. Inte roligt alls. Så vi ville inte riskera något. Men..nu har vi tänkt lite till och det kan ju hända överallt. Vi ska vara extra försiktiga med mat osv.
Du som varit i Turkiet med små barn, får gärna besvara en orolig mammas funderingar..
1. Har ditt/dina barn blivit magsjuka/matförgiftade i Turkiet eller har det varit bra mat och fräscht och hygieniskt?
3. Har du varit på hotell Tropical Resort i Sarigerme, Marmaris? Hur var det hotellet i så fall?
4. Vaccinerade du ditt barn innan Turkietresan? Om ja med vad? Vi har fått tips om Dukoral som ska minska risken för vissa magsjukebakterier. Tänkte ge sonen detta.
5. Bör jag oroa mig för att sonen återigen ska bli magsjuk och inlagd på sjukhus i Turkiet? Motivera!
Vi var till Kreta förra året med sonen (då 1,5 år) och det gick jättebra. Skulle förmodligen inte ha oroat mig för Turkiet heller om det inte vore för hur sjuk sonen nyligen var och inlagd med dropp och hade dåliga värden. Nu är han ju frisk igen men rädslan finns där att han ska bli sjuk.
Tack på förhand för era svar!