• Anonym (Tuva)

    Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?

    Har funderat lite på en sak.

    När jag handlat t.ex. mat, och ska betala, så tenderar jag att välja manlig kassapersonal, dvs. jag går hellre till en kassa där det sitter en man, än en kassa där det sitter en kvinna.

    Varför ?
    - Jag upplever att kvinnorna ofta ger mig ett surare bemötande än vad männen gör. Upplever att männen alltid är väldigt trevliga och artiga, medan kvinnorna knappt hälsar.
    Detta är alltså baserat på egna erfarenheter & generaliseringar.   

    Brukar ni välja specifikt män eller kvinnor när ni ska betala ? Eller kvittar det ?
    Har gjort en omröstning nedan där ni kan välja det svarsalternativ som passar er bäst. 

    Kom gärna med åsikter/tankar/reflektioner! Spöke             

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?
  • lövet2

    Jag bryr mig inte vem som sitter i kassan, såvida det inte är någon uppenbar nybörjare.

  • DandelionDust

    Kortast kö, eller den kö som ser ut att gå snabbast. Jag bryr mig inte om vem som sitter i kassan eller deras humör, så länge det inte går ut över mig.

  • PatriciaS

    Kortast eller snabbast kö.
    Men jag upplever ändå ofta män trevligare, kvinnor är ofta mer dömande.

  • Stin

    Ställer mig alltid i kortaste kön, blir glad om det är den till vänster (som statistiskt sätt tydligen ska gå snabbast!) och om det är en kvinna, för det går nästan alltid snabbare :)

  • Anonym (Tuva)
    PatriciaS skrev 2013-08-14 00:43:23 följande:
    Kortast eller snabbast kö.
    Men jag upplever ändå ofta män trevligare, kvinnor är ofta mer dömande.

    Mjo, känner samma!
    Intressant att någon annan också tycker det 
  • Anonym (Kvinnan)

    Jag är kvinna, och väljer hellre manlig. Dom är trevligare, mer kompetenta och snabbare tycker jag.

  • viseversa

    Bryr mig inte ett skit. Det kan vara Yoda eller Pippi Långstrump som sitter där. Jag går efter kortast kö oavsett.

  • BymBym
    viseversa skrev 2013-08-14 01:56:57 följande:
    Bryr mig inte ett skit. Det kan vara Yoda eller Pippi Långstrump som sitter där. Jag går efter kortast kö oavsett.



    Fast i den situationen hade jag valt Yoda
Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?