• mayitaah

Bonusmamma söker bonusmamma

Hej! 

Är också bounusmamma till 2, en tjej på 14 och en pojke på 11. Jag är 28. Hur är era bounsbarn i tonåren, är dom trotsiga?

• mayitaah

Jag läser ofta om hur andra "styvmammor" har det och vi har det inte lätt. Sedan mina styvbarn flyttade in hos mig och min sambo på heltid så har dom vänt på allt. Jag kan inte säga att ja inte tycker om dom för det gör jag men när dom är borta (på loven för att träffa sin mamma) så saknar jag dom inte för 5 öre! Jag och min sambo behöver egentid. Barnen är stora och tar egna beslut och nu när dom är i tonårsåldern så har det blivit så mycket jobbigare för dom tjafsar emot, lyssnar inte, hjälper inte till hemma om man inte hotar dom med nåt (som att de inte får gå på sina fritidsaktiviteter). Är så less att ha tagit den här rollen som "mamma" trots att jag själv inte har tagit den, utan alla inkl sambon har tagit mig för givet att jag ska ta hand om hushållet som en "mamma" ska göra.

Är det någon i Stockholm som är i samma situation? Vill gärna veta hur ni gör det där hemma för att få vardagen att fungera.

Blomblad: förlåt för mitt inlägg om jag har tagit för mycket plats men behöver skriva av mig lite

Skriv gärna här eller till min mail [email protected]

Svar på tråden Bonusmamma söker bonusmamma